Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tunely    Druhý tubus Tauernského tunelu byl uvolněn pro dopravu

Druhý tubus Tauernského tunelu byl uvolněn pro dopravu

Publikováno: 30.4.2010, Aktualizováno: 6.5.2010 15:42
Rubrika: Tunely

Po čtyřech letech stavebních prací byl dnes spuštěn provoz v druhém tubusu Tauernského tunelu, který se nachází na rakouské dálnici A10. Nyní však bude ještě na rok vyřazen z provozu starý tubus, který musí být renovován. Poté by měl tunel, který se před 11 lety stal dějištěm vážné dopravní nehody s 12 mrtvými a 42 zraněnými, splňovat nejvyšší možné standardy bezpečnosti. Uvedla to dnes agentura APA.

Tunel v délce 6,4 kilometru představuje důležitý úsek severojižní tranzitní magistrály procházející přes hřeben Tauernských Alp. Často zde však dochází k mnohakilometrovým kolonám, přičemž v srpnu 2008 dosáhly až rekordních 40 kilometrů. Provoz oběma tubusy má začít od července 2011.

Při stavbě druhého tubusu byl vyvezen z hory jeden milion metrů krychlových vytěženého materiálu. Na stavbě bylo zaměstnáno 150 osob a celkové náklady, včetně renovace druhého tubusu, dosáhnou 212 milionů eur (5,4 miliardy Kč). Stavba trvala od července 2006 do dubna 2010.

Starý tubus je v provozu již 35 let. Od 21. června 1975 do konce roku 2008 jím projelo zhruba 144 milionů vozidel. Nyní bude kromě údržby doplněn rovněž o nejnovější technologie a musí se prorazit 26 propojení do druhého tubusu. Ty mají sloužit jako únikové cesty a přístupy pro pohotovostní vozidla.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Prorážka prvního Ejpovického tunelu na trati Rokycany – PlzeňProrážka prvního Ejpovického tunelu na trati Rokycany – Plzeň (738x)
Myšlenka modernizace trati Rokycany – Plzeň se zrodila po přelomu tisíciletí; reálně se projektová příprava nastartovala...
Třetí madridský železniční tunel Atocha – ChamartínTřetí madridský železniční tunel Atocha – Chamartín (736x)
V roce 2017 se v Madridu chystá otevření stavby, která bude mít značný význam pro provoz španělských vysokorychlostních ...
Viktorie pokořila metu 1000 metrů (717x)
Již 1008 metrů severní tunelové trouby železničního tunelu Ejpovice vyrazili k dnešnímu dni raziči akciové společnosti M...

NEJlépe hodnocené související články

Ejpovické tunely – průběh výstavbyEjpovické tunely – průběh výstavby (5 b.)
V závěru loňského roku byly do provozu uvedeny oba ejpovické tunely. Jako první byl dne 15. listopadu 2018 zprovozněn ji...
„Příprava trasy „D“ pražského metra mohla být mnohem dále,“„Příprava trasy „D“ pražského metra mohla být mnohem dále,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice David Krása, generální ředitel projektové společnosti Metroprojekt. „Déčko“ se mě...
Třetí madridský železniční tunel Atocha – ChamartínTřetí madridský železniční tunel Atocha – Chamartín (5 b.)
V roce 2017 se v Madridu chystá otevření stavby, která bude mít značný význam pro provoz španělských vysokorychlostních ...

NEJdiskutovanější související články

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Ejpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavbyEjpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavby (1x)
V současnosti probíhá realizace nejdelšího železničního tunelu v ČR, z katastru obce Kyšice mezi Ejpovicemi do Plzně. Pr...
Realizace tunelů 4. koridoru Votice – BenešovRealizace tunelů 4. koridoru Votice – Benešov (1x)
Příspěvek popisuje realizaci staveb dvoukolejných tunelů – Tomického I. a II., Olbramovického, Votického a Zahradn...
Google
Zavřít [x]