Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Dempry TEREX TRUCK na obchvatu Lechovic

Dempry TEREX TRUCK na obchvatu Lechovic

Publikováno: 29.12.2017
Rubrika: Zajímavosti

Obchvat Lechovic na silnici I/53 je jednou z klíčových staveb, která má ulevit obyvatelům této jihomoravské obce. Stavbu za více jak čtvrt miliardy korun realizuje společnost Imos Brno, jež musela v krátké době přemístit přes 40 tisíc m3 zeminy. To se podařilo i díky nasazení moderních demprů od firmy Austrobaumaschinen, která Imosu zapůjčila i nový dempr desáté generace (TA 300, GEN 10).

„Původně jsme plánovali nasazení nákladních vozidel 8×8, ale z důvodu změny technického řešení navazujících objektů a tím vzniklých problémů se zkrácením termínu pro výstavbu násypů jsme museli vymyslet jinou technologii realizace,“ uvedl pro Silnice železnice Lukáš Pokorný, vedoucí střediska TOV.

Ukázalo se, že jedinou rozumnou volbou je využití demprů, které zatím nejsou ve strojovém parku Imosu. Dvacítka strojů je zaměřena spíše na vodohospodářské stavby. „Oslovili jsme různé firmy na možnost zapůjčení demprů ve variantě s užitečným zatížením cca 30 až 40 tun. Nakonec jsme využili nabídky od firmy Austrobaumaschinen, která dokázala dodat dempry v našem požadovaném termínu. Dokonce nám slíbili, že jeden dempr bude jejich novinka „GEN10“, který bude dovezený přímo ze Skotska,“ dodal Pokorný. Imos otestoval GEN 10 vůbec jako první firma v České republice.

 

Sestava 1 pásového rypadla a 1 dozeru v kombinaci s 2 demprama (TA400 a TA300) se nakonec ukázala jako dostatečná a plně splnila požadavky Imosu. Stroje pracovaly v určitých cyklech v kombinaci s technologií zlepšování horniny (stabilizací) a v plánu byl denní výkon 2 000 m3, což se podařilo stavařům dodržet a nakonec byl denní průměr něco málo přes tuto hranici. „Cíl jsme samozřejmě splnili za cenu enormní práce a dvanáctihodinového nasazení každý den včetně víkendů,“ zdůrazňuje Pokorný. Celkově dempry převezly přes 40 000 m3 zeminy a doba nasazení trvala necelý měsíc.

Cílem bylo do 30 dnů zrealizovat násypy bez ohledu na klimatické podmínky a bez toho, aby došlo k přetížení propustnosti komunikace v rámci celé stavby. Na stavbě souběžně probíhala i realizace dalších objektů, takže nasazení dvou demprů místo šesti nákladních aut výrazně zjednodušilo celou logistiku a pracovní podmínky. „Ukázalo se, že tato varianta byla i ekonomicky výhodnější než provádění násypu s nákladními vozidly,“ uzavírá Pokorný. Průměrný spotřeba se u TA 400 pohybovala do 20 litrů a u TA 300 do 16 litrů.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Dempry TEREX TRUCK na obchvatu LechovicDempry TEREX TRUCK na obchvatu LechovicDempry TEREX TRUCK na obchvatu LechovicTA 300 GEN 10TA 400 GEN 9

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Příhradové vibrační lišty Atlas Copco umožňují hutnit až 25 m široké pásyPříhradové vibrační lišty Atlas Copco umožňují hutnit až 25 m široké pásy (1004x)
Vibrační lišty na beton z dílny švédské firmy Atlas Copco patří ke světové špičce. Nejen proto, že nabízí řešení pro kaž...
Antýgl, most přes Vydru, nespoutanou řeku ŠumavyAntýgl, most přes Vydru, nespoutanou řeku Šumavy (996x)
Bývalý královácký dvorec leží uprostřed louky v údolí řeky Vydry v Šumavském národním parku. V letech 1523 – 1818 zde pr...
Financování veřejné infrastruktury formou PPP v Holandsku (994x)
Ačkoliv se v České republice nedaří připravovat a realizovat veřejně infrastrukturní projekty formou spolupráce veřejnéh...

NEJlépe hodnocené související články

Železniční uzel Brno má být u řeky, rozhodla centrální komise Ministerstva dopravy (5 b.)
Členové Centrální komise Ministerstva dopravy vybrali variantu řešení přestavby celého železničního uzlu Brno. Na základ...
Skanska začíná s rekonstrukcí 8 kilometrů dálnice D11 (5 b.)
Počátkem dubna Skanska zahájila plánovanou rekonstrukci osmikilometrového úseku dálnice D11. Stavební práce začaly rozší...
Projektovanie mostov v programe Easy Bridge – prvý polrok za namiProjektovanie mostov v programe Easy Bridge – prvý polrok za nami (5 b.)
Easy Bridge je jedinečný program určený pre projektantov inžinierskych konštrukcií, no predovšetkým betónových mostov. F...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (4x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (3x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
Zavřít [x]