Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Další dvě miliardy na opravy dálnic a silnic, novou bezpečnostní techniku dostanou i letiště

Další dvě miliardy na opravy dálnic a silnic, novou bezpečnostní techniku dostanou i letiště

Publikováno: 7.8.2019
Rubrika: Železniční infrastruktura

2,14 miliardy korun poputují na opravy a údržbu dálnic a silnic I. tříd ještě v letošním roce. Rozhodl o tom Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI). Prostředky se budou týkat oprav například na dálnicích D2 u Brna, D1 u Vyškova, D5 v okolí Berouna nebo D8 u státní hranice. Kromě prostředků na opravy silnic rozhodl také výbor SFDI o financování vybavení letišť technickými prostředky k ochraně civilního letectví.

„Do oprav dálnic a silnic I. třídy se bude letos investovat částka ve výši 12,5 miliard korun, což je skoro o miliardu více než vloni. Investujeme také do oprav silnic II. a III. třídy, které jsou v majetku krajů. Za posledních pět let do nich mimořádně šlo necelých 19 miliard ze státního rozpočtu,“ uvedl ministr dopravy Vladimír Kremlík.

Státní fond také odsouhlasil příspěvek na úpravu lávky přes plavební komoru v Nymburce. Město v loňském roce přišlo kvůli havarijnímu stavu o jedinou bezbariérovou lávku spojující oba břehy Labe, zůstala pouze lávka přes plavební komoru, na níž je možné vstoupit jen po schodišti. Město Nymburk navrhlo nové, plně bezbariérové propojení pro pěší a cyklisty a SFDI na tento projekt poskytne bezmála 22,5 mil. Kč.

SFDI také poskytuje již třetím rokem příspěvky pro letiště. Letos přispěje 40 miliony na vybavení letišť technickými prostředky k ochraně civilního letectví.

Seznam hlavních oprav, na které půjdou dodatečné dvě miliardy korun:

  • D2 Rekonstrukce CB vozovky (km 3,2 – 9,7)
  • D1 Oprava odpočívky Vyškov
  • D5 Oprava AB vozovky (km 20,0 – 14,5)
  • D8 Oprava AB vozovky (km 83,37 – 92,38)
  • Oprava hřebenových MZ mostů (ev. č. D8-135 a D8-136)
  • D35 Oprava AB vozovky (km 270,9 – 274,0)
  • I/4 Strážný – Strážný přechod
  • I/11 Hradec Králové, přeložka čtyřpruh
  • I/11 Hradec Králové, od křiž. Tesla – V. Nejedlého – Bří Štefanů
  • I/48 Nový Jičín – Rybí
  • I/11 a I/46 Opava, ul. Nádražní okruh – Olomoucká
  • I/22 Dražejov průtah – Strakonice
  • I/23, II/351 Třebíč – oprava mostů a protihlukových stěn
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Další dvě miliardy na opravy dálnic a silnic, novou bezpečnostní techniku dostanou i letiště - ilustrační foto

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Dálkové ovládání Posázavského PacifikuDálkové ovládání Posázavského Pacifiku (830x)
Společnost AK signal Brno a. s. uvedla do provozu dálkové ovládání Posázavského Pacifiku, resp., řečeno jinými slovy, dá...
Prorážka prvního Ejpovického tunelu na trati Rokycany – PlzeňProrážka prvního Ejpovického tunelu na trati Rokycany – Plzeň (810x)
Myšlenka modernizace trati Rokycany – Plzeň se zrodila po přelomu tisíciletí; reálně se projektová příprava nastartovala...
Třetí madridský železniční tunel Atocha – ChamartínTřetí madridský železniční tunel Atocha – Chamartín (797x)
V roce 2017 se v Madridu chystá otevření stavby, která bude mít značný význam pro provoz španělských vysokorychlostních ...

NEJlépe hodnocené související články

Modernizace ŽST Cheb: „Nové výzvy a zkušenosti s řešením škvárového podloží v zemní pláni“Modernizace ŽST Cheb: „Nové výzvy a zkušenosti s řešením škvárového podloží v zemní pláni“ (5 b.)
Pro realizaci rekonstrukce železniční stanice Cheb jasně hovořil popis jejího stavu: Není zajištěn bezbariérový přístup ...
Optimalizace traťového úseku „Praha Hostivař – Praha hl. n., II. část“ pokračuje, aktuálně se nejvíce mění železniční stanice VršoviceOptimalizace traťového úseku „Praha Hostivař – Praha hl. n., II. část“ pokračuje, aktuálně se nejvíce mění železniční stanice Vršovice (5 b.)
Od poslední zprávy o dění na stavbě v současnosti největší pražské železniční zakázky již uplynulo pár měsíců, co se ted...
Modernizace spádoviště v žst. Praha-Libeň včetně protihlukových opatřeníModernizace spádoviště v žst. Praha-Libeň včetně protihlukových opatření (5 b.)
Účelem stavby bylo vyřešit snížení nadlimitní hladiny hluku vznikající na libeňském spádovišti. Hluk je způsoben zejména...

NEJdiskutovanější související články

Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...
Česká Lípa má nové vlakové nádražíČeská Lípa má nové vlakové nádraží (1x)
Železniční uzel Česká Lípa je druhým největším železničním uzlem Libereckého kraje. Skanska v rámci modernizace, která b...
Nová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJNová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJ (1x)
Společnost Hrochostroj převzala v srpnu letošního roku novou automatickou strojní podbíječku Unimat 08-275/3S, která dos...
Google

Server Vodohospodářské stavby

Příklad rekonstrukce (sanace) vodojemu

Příklad rekonstrukce (sanace) vodojemu