Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů

Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů

Publikováno: 14.6.2010
Rubrika: Aktuality, Dálnice D1

Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ostravy. Znamenalo to ukončení dlouho probíhající stavby, která ostravskému regionu přinesla kvalitní dopravní spojení nejen s okolními regiony, ale i s Prahou a Brnem. S půlročním odstupem je již možno objektivně hodnotit praktické přínosy pro řidiče.

„Ještě před dokončením dálnice D1 se obvykle jezdilo do Ostravy a Bohumína dvěmi možnými trasami. První vedla přes Odry, Fulnek a Bílovec, druhá pak na Nový Jičín a Příbor. Dnes je cesta skoro přímá, podstatně rychlejší a samozřejmě kratší. Řidiči tak nešetří pouze čas, ale i peníze za použití mnohem komfortnější komunikace,“ říká Ing. Kremitovský, ředitel Správy Brno, pod kterou realizace projektu D47 spadá. Letos v srpnu navíc bude dokončen i plný profil úseku Bělotín – Hladké Životice.

První ze dvou tras přitom měla délku 88 kilometrů a ujet ji trvalo více než hodinu a půl, druhá měřila dokonce 97 kilometrů a její průjezd zabral zhruba stejně, podle aktuální hustoty silničního provozu. Nynější trasa Velký Újezd - Bohumín po dálnici D1 má délku jen 83 kilometrů a při dodržení rychlostních limitů se dá ujet za necelých 50 minut.

 

„Je to skutečně výrazná časová úspora, zvláště když tudy musíte jezdit téměř každý den,“ pochvaluje si autodopravce Petr Klimeš, který pravidelně jezdí na Ostravsko se zbožím. Tvrdí, že nový úsek dálnice mu výrazně zjednodušil jeho podnikání.

Napojení Ostravy na nejdůležitější dopravní tepnu D1 přispělo ke zlepšení dopravní a ekonomické situace v regionu. Kvalitnější infrastruktura má do kraje nalákat především nové investory. Dálniční tah na Ostravu pomáhá řešit také stávající nedostatek pracovních míst v Moravskoslezském kraji. Přestože míra nezaměstnanosti v regionu klesla v dubnu meziměsíčně o 0,6 procentního bodu na 12,1 procenta, nabídka volných míst roste kvůli stávající hospodářské krizi jen pomalu. Mnoho lidí je tak nuceno cestovat za prací do větších měst, hlavně do Brna a do Prahy.

Důležitost a význam této dálnice podtrhuje i fakt, že ulehčuje propojení severu a jihu Evropy. Je totiž přímou součástí Transevropské dopravní sítě (TEN) ve směru Katowice – Bohumín – Ostrava – Brno – Vídeň. Na dálnici D1 by se měla mezi Brnem a Vídní napojit rychlostní silnice R52 a dokončit tak severojižní tah sítě TEN.

Zdroj: ŘSD

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Související články

    Diskuse

    Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů

    Nerozumím
    Nerozumím závěru článku o cestování za prací do "větších měst," když Ostrava je velká, jako Brno a práce v ní i je. Asi nějaká strvačnost názoru... Jinak d...
    počet příspěvků: 1 | poslední příspěvek: 29.6.2010 14:02vstup do diskuse >>

    NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

    Skanska BS aj pod Alpami v Taliansku (635x)
    V rámci prípravy XX. ZOH v Taliansku sa buduje pod horským masívom Monte Cuneo 1.723 m dlhý cestný tunel, ktorý leží na ...
    Czech Raildays 2006 (630x)
    V Ostravě se konal 7. ročník mezinárodního veletrhu drážní techniky, výrobků a služeb pro potřeby železni...
    Tunelem mezi Lahovicemi a Slivencem budou auta jezdit v roce 2010 (622x)
    Tunelem mezi Lahovicemi a Slivencem budou auta pravděpodobně jezdit od května roku 2010, řekl dnes ČTK projektový manaže...

    NEJlépe hodnocené související články

    „V úseku Votice – České Budějovice zvažujeme zavedení rychlosti 200 km/h“„V úseku Votice – České Budějovice zvažujeme zavedení rychlosti 200 km/h“ (5 b.)
    říká Mojmír Nejezchleb, náměstek generálního ředitele SŽDC. „Vzhledem k tomu, že velká část tratě již byla nebo bude rea...
    Tři roky v německé buňceTři roky v německé buňce (5 b.)
    Tak by se dala s nadsázkou popsat práce šestadvacetiletého Jakuba Mareše, který se intenzivně připravuje na projekt divi...
    Skanska zahájila rekonstrukci železničního spojení mezi Kadaní  a Kadaní-PrunéřovemSkanska zahájila rekonstrukci železničního spojení mezi Kadaní a Kadaní-Prunéřovem (5 b.)
    Do roku 2021 opraví také kadaňské nádraží a postaví novou zastávku, která zajistí obsluhu místní části Bystřice....

    NEJdiskutovanější související články

    Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
    Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...
    Google
    Zavřít [x]