Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Kolejový průmysl    CZ LOKO představilo novou řadu lokomotiv EffiShunter 500

CZ LOKO představilo novou řadu lokomotiv EffiShunter 500

Publikováno: 9.12.2015
Rubrika: Kolejový průmysl, 2015

Odborné veřejnosti představila v úterý 8. 12. 2015 společnost CZ LOKO novou řadu motorových lokomotiv – EffiShunter 500. Prezentace se zúčastnilo více než 5 desítek železničních odborníků z České, Slovenské, Polské a Srbské republiky včetně novinářů z odborných periodik.

Čtyřnápravová diesel-elektrická lokomotiva EffiShunter 500 je primárně určena pro posunovací službu na železniční síti o rozchodu 1 435 mm. S hmotností 18 tun na nápravu a maximální rychlostí 80 km/h představuje pro provozovatele atraktivní řešení pro posun např. na hutních, důlních a petrochemických vlečkách. Použitím provozně ověřených komponent a digitálnímu řídicímu systému MSV elektronika přinese lokomotiva provozovatelům vysokou spolehlivost, zvýšenou bezpečnost a výraznou úsporu nákladů na provoz a údržbu. Došlo k rozšíření užitných vlastností lokomotivy dosazením tempomatu, systému dvojčlenného řízení, předehřevu spalovacího motoru, vzdáleného monitoringu GPS/GSM, systému skluzové ochrany a systému mazání okolků plastickým mazivem.

„Díky použití spalovacího motoru Caterpillar C18 o výkonu 522 kW, trakčního alternátoru Siemens a elektrickým pomocným pohonům představuje lokomotiva EffiShunter 500 technologicky vyspělé vozidlo v dostupné cenové kategorii“, řekl obchodní ředitel CZ LOKO pro střední Evropu Josef Gulyás.

První vozidlo ze série EffiShunter 500 s označením 723.701 společnost CZ LOKO vyrobila pro Třinecké železárny, a.s., které zvolily pro obnovu svého lokomotivního parku tuto řadu mimo jiné také pro její ekologický provoz, který plní emisní limity EU Stage IIIA, a pro výborné rozhledové poměry z věžové kabiny strojvedoucího.

Druhá lokomotiva z této série bude v prvním čtvrtletí 2016 uvedena do provozu v Srbsku a bude nasazena na vlečce společnosti Naftna Industrija Srbije, a.d., Novi Sad.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
EffiShunter 500EffiShunter 500EffiShunter 500CZ LOKO představilo novou řadu lokomotiv EffiShunter 500

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Na trati pro budoucnostNa trati pro budoucnost (812x)
O postavení a vizích nadnárodní společnosti Colas Rail na českém trhu jsme si povídali s generálním ředitelem českého za...
UniControls vybaví systémem nadřazeného řízení dalších 23 souprav metra v čínském Chengdu, hlavním městě provincie S’-čchuanUniControls vybaví systémem nadřazeného řízení dalších 23 souprav metra v čínském Chengdu, hlavním městě provincie S’-čchuan (803x)
Společnost UniControls, významný hráč a mezinárodně uznávaný dodavatel řídicích systémů a elektronických zařízení v obla...
Protinámrazové a protismykové úpravy vozovekProtinámrazové a protismykové úpravy vozovek (107x)
Společnost Značky Morava a. s. se věnuje inovacím ve všech oblastech svého působení. Reagujeme na aktuální problematická...

NEJlépe hodnocené související články

CHVALIS: hydraulika šitá železnicím na míruCHVALIS: hydraulika šitá železnicím na míru (5 b.)
Po více než 15 let je společnost CHVALIS s. r. o. (se sídlem v Hoštce) partnerem pro výrobce kolejových vozidel a motoro...
Varšava chválí stavbaře z Metrostavu (5 b.)
Předáním modernizované části okruhu S8 a mostu Generála Stefana Grota-Roweckiego přes Vislu ve Varšavě investorovi završ...
Trojský most získal v tvrdé konkurenci mezinárodní oceněníTrojský most získal v tvrdé konkurenci mezinárodní ocenění (5 b.)
Významného ocenění na mezinárodním poli se dostalo stavbě Trojského mostu v Praze. Evropské sdružení ocelových konstrukc...

NEJdiskutovanější související články

Typový rozbor nástupišť a stanic na železniční síti České republiky (3x)
Zásadním technickým elementem pro přístup cestujících do/ze zastavujících vlakových souprav jsou nástupiště. Cestující v...
Čtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaciČtvrtý železniční balíček: konečně dohoda, která EU posune k liberalizaci (1x)
Po šestiměsíčním vyjednávání dosáhly v dubnu Evropský parlament, Evropská komise a Rada EU dohody o politickém pilíři tz...
„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“ (1x)
říká jen v lehké nadsázce Ing. Mojmír Nejezchleb. S náměstkem generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy jsme se ba...
Zavřít [x]