Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2018    Cesta na letiště je nepohodlná a pomalá, lidé by ocenili železnici

Cesta na letiště je nepohodlná a pomalá, lidé by ocenili železnici

Publikováno: 29.3.2018
Rubrika: 2018

Na železniční napojení Letiště Václava Havla se těší 77,9 % lidí a za zajímavou alternativu ke stávajícím možnostem přepravy ho považuje 69 % lidí. Vyplývá to z ankety, kterou pro Správu železniční dopravní cesty připravila agentura Talk. Dotazování proběhlo na různých místech podél modernizované trati Praha – Kladno, z níž povede odbočka na letiště. Komfort aktuálně dostupné cesty na letiště ohodnotili cestující průměrně známkou 3,95 bodu z 10 a rychlost současné přepravy průměrně známkou 5,05 bodu z 10.

„Taxikářská“ služba od blízké osoby se stala nejoblíbenějším způsobem přepravy na Letiště Václava Havla, upřednostňuje ji 36,5 % lidí, a to především kvůli ochotě této osoby, komfortu, absenci parkování a ceně. O něco méně dotázaných (28,1 %) jezdí na letiště autobusem a jako dominantní důvod uvádí, že jde o jedinou možnost hromadné dopravy (77,6 %). Cestující, kteří preferují přepravu vlastním autem (18,6 %), si pochvalují hlavně komfort a rychlost této varianty.

Budoucnost městské a příměstské hromadné dopravy v Praze vidí cestující především v kolejové dopravě – 42,7 % respondentů označilo za nejperspektivnější dopravní prostředek metro a 39,4 % vlak. Zatímco v pražských lokalitách je vychýlení popularity směrem k metru ještě silnější (metro 50,5 %, železnice 28,8 %), podél mimopražské části trasy Praha – Kladno je naopak oblíbenější železnice (metro 38,1 %, železnice 45,4 %). 

Součástí ankety bylo také vyhodnocování největších dopravních problémů v místě dotazování. Obecně považují lidé za nejproblematičtější intenzitu dopravy (28,5 %) a intervaly a návaznost MHD (25,4 %). Výsledky této části projektu se významně lišily podle místa dotazování. Zatímco v pražských lokalitách byla dominantním problémem intenzita dopravy (Praha Masarykovo nádraží 40,4 %, Praha-Dejvice/Hradčanská 49,2 %), v mimopražských to byly různé aspekty MHD (Jeneč/Hostivice 83,6 %, Kladno město 66,2 %). V lokalitě Praha-Veleslavín do výsledků výrazně promluvila výstavba chybějícího eskalátoru ze stanice metra směrem k autobusovému terminálu (25 %).

Pozoruhodné odpovědi přinesla otevřená otázka, co v České nejvíce komplikuje výstavbu dopravní infrastruktury. V odpovědích nejčastěji zazněli ekologičtí aktivisté (26,3 %), dále politika (15,5 %), finance (11,9 %), výkup pozemků (11,3 %), povolovací procesy (7,6 %) a stavební práce (7,4 %).

Anketa proběhla mezi 1. a 18. březnem 2018 na pěti místech v Praze a ve středních Čechách. Dotazování se odehrálo v lokalitách Kladno město, Jeneč/Hostivice, Praha-Veleslavín, Praha-Dejvice/Hradčanská a Praha Masarykovo nádraží. Na otázky odpovědělo celkem 556 cestujících. Projekt navázal na první anketu z podzimu 2016, která proběhla přímo na Letišti Václava Havla.

Správa železniční dopravní cesty pokračuje v přípravě projektu Modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla ve variantě „R1spěš“, která spočívá v modernizaci stávající trati mezi pražským Masarykovým nádražím a Kladnem a napojení letiště prostřednictvím nové odbočky z železniční stanice Praha-Ruzyně. Trať by měla být v celém úseku dvoukolejná a elektrifikovaná. Ve špičce tak na ni bude možné vypravit z Kladna až 6 párů osobních a spěšných vlaků za hodinu. Stejný počet osobních vlaků by měl spojit ruzyňské letiště s centrem Prahy.

Železnice reprezentuje rychlý, efektivní, kapacitní a komfortní druh hromadné dopravy, proto propojuje s mezinárodními letišti převážnou většinu evropských velkoměst. Modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla má dva hlavní cíle: napojit letiště na železnici a zlepšit stávající vlakovou dopravu mezi Prahou a Kladnem, největší středočeskou aglomerací s nejvyšším počtem dojíždějících. Letiště Václava Havla zaměstnává přes 10 000 lidí, každoročně odbaví přes 10 milionů cestujících a v následujících letech počítá s růstovou prognózou. Železniční spojení je tedy i nezbytnou infrastrukturní odpovědí na předpokládaný rozvoj letecké dopravy v ČR.

Grafy městské a příměstské hromadné dopravy naleznete ZDE.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

EUROVIA CS zahájí práce na dalším úseku dálnice D1 (250x)
V pondělí 2. července začnou práce na dalším úseku dálnice D1, konkrétně v pravé části dálnice v km 181,9 – 189,7. Předc...
Výsledky akciové společnosti HOCHTIEF CZ za rok 2017 (229x)
Akciová společnost HOCHTIEF CZ dnes vydala auditovanou účetní závěrku společnosti sestavenou podle českých účetních stan...
První modernizované koridorové úseky projdou od příštího roku kompletní rekonstrukcí (138x)
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) intenzivně připravuje celkem 8 staveb, které budou mít až na jednu výjimku chara...

NEJlépe hodnocené související články

SŽDC připravuje obnovení provozu na části Posázavského pacifiku z Kácova do Zruče nad Sázavou (5 b.)
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v těchto dnech finalizuje zadávací dokumentaci k veřejné zakázce na obnovení pro...
Konference dozorování – Brno 2018Konference dozorování – Brno 2018 (4 b.)
V Brně se 20. a 21. února uskutečnil první ročník Konference dozorování. Pořadatelem konference byla společnost HBH Proj...
Zavřít [x]