Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2018    Cesta na letiště je nepohodlná a pomalá, lidé by ocenili železnici

Cesta na letiště je nepohodlná a pomalá, lidé by ocenili železnici

Publikováno: 29.3.2018
Rubrika: 2018

Na železniční napojení Letiště Václava Havla se těší 77,9 % lidí a za zajímavou alternativu ke stávajícím možnostem přepravy ho považuje 69 % lidí. Vyplývá to z ankety, kterou pro Správu železniční dopravní cesty připravila agentura Talk. Dotazování proběhlo na různých místech podél modernizované trati Praha – Kladno, z níž povede odbočka na letiště. Komfort aktuálně dostupné cesty na letiště ohodnotili cestující průměrně známkou 3,95 bodu z 10 a rychlost současné přepravy průměrně známkou 5,05 bodu z 10.

„Taxikářská“ služba od blízké osoby se stala nejoblíbenějším způsobem přepravy na Letiště Václava Havla, upřednostňuje ji 36,5 % lidí, a to především kvůli ochotě této osoby, komfortu, absenci parkování a ceně. O něco méně dotázaných (28,1 %) jezdí na letiště autobusem a jako dominantní důvod uvádí, že jde o jedinou možnost hromadné dopravy (77,6 %). Cestující, kteří preferují přepravu vlastním autem (18,6 %), si pochvalují hlavně komfort a rychlost této varianty.

Budoucnost městské a příměstské hromadné dopravy v Praze vidí cestující především v kolejové dopravě – 42,7 % respondentů označilo za nejperspektivnější dopravní prostředek metro a 39,4 % vlak. Zatímco v pražských lokalitách je vychýlení popularity směrem k metru ještě silnější (metro 50,5 %, železnice 28,8 %), podél mimopražské části trasy Praha – Kladno je naopak oblíbenější železnice (metro 38,1 %, železnice 45,4 %). 

Součástí ankety bylo také vyhodnocování největších dopravních problémů v místě dotazování. Obecně považují lidé za nejproblematičtější intenzitu dopravy (28,5 %) a intervaly a návaznost MHD (25,4 %). Výsledky této části projektu se významně lišily podle místa dotazování. Zatímco v pražských lokalitách byla dominantním problémem intenzita dopravy (Praha Masarykovo nádraží 40,4 %, Praha-Dejvice/Hradčanská 49,2 %), v mimopražských to byly různé aspekty MHD (Jeneč/Hostivice 83,6 %, Kladno město 66,2 %). V lokalitě Praha-Veleslavín do výsledků výrazně promluvila výstavba chybějícího eskalátoru ze stanice metra směrem k autobusovému terminálu (25 %).

Pozoruhodné odpovědi přinesla otevřená otázka, co v České nejvíce komplikuje výstavbu dopravní infrastruktury. V odpovědích nejčastěji zazněli ekologičtí aktivisté (26,3 %), dále politika (15,5 %), finance (11,9 %), výkup pozemků (11,3 %), povolovací procesy (7,6 %) a stavební práce (7,4 %).

Anketa proběhla mezi 1. a 18. březnem 2018 na pěti místech v Praze a ve středních Čechách. Dotazování se odehrálo v lokalitách Kladno město, Jeneč/Hostivice, Praha-Veleslavín, Praha-Dejvice/Hradčanská a Praha Masarykovo nádraží. Na otázky odpovědělo celkem 556 cestujících. Projekt navázal na první anketu z podzimu 2016, která proběhla přímo na Letišti Václava Havla.

Správa železniční dopravní cesty pokračuje v přípravě projektu Modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla ve variantě „R1spěš“, která spočívá v modernizaci stávající trati mezi pražským Masarykovým nádražím a Kladnem a napojení letiště prostřednictvím nové odbočky z železniční stanice Praha-Ruzyně. Trať by měla být v celém úseku dvoukolejná a elektrifikovaná. Ve špičce tak na ni bude možné vypravit z Kladna až 6 párů osobních a spěšných vlaků za hodinu. Stejný počet osobních vlaků by měl spojit ruzyňské letiště s centrem Prahy.

Železnice reprezentuje rychlý, efektivní, kapacitní a komfortní druh hromadné dopravy, proto propojuje s mezinárodními letišti převážnou většinu evropských velkoměst. Modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla má dva hlavní cíle: napojit letiště na železnici a zlepšit stávající vlakovou dopravu mezi Prahou a Kladnem, největší středočeskou aglomerací s nejvyšším počtem dojíždějících. Letiště Václava Havla zaměstnává přes 10 000 lidí, každoročně odbaví přes 10 milionů cestujících a v následujících letech počítá s růstovou prognózou. Železniční spojení je tedy i nezbytnou infrastrukturní odpovědí na předpokládaný rozvoj letecké dopravy v ČR.

Grafy městské a příměstské hromadné dopravy naleznete ZDE.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Plány SŽDC v rámci rozvoje Jihočeského kraje (356x)
Klíčové je dokončit modernizaci IV. tranzitního koridoru a modernizovat vybrané nádražní budovy. Rozvíjet, modernizovat ...
Obchvat Českých Budějovic začneme stavět v záříObchvat Českých Budějovic začneme stavět v září (311x)
Po Praze jsou České Budějovice druhým nejzacpanějším městem pro automobilovou dopravu. Náměstek primátora Českých Budějo...
„Držet slovo je v Německu samozřejmostí,“„Držet slovo je v Německu samozřejmostí,“ (224x)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Marek Foglar, vedoucí německého zastoupení divize 4 Metrostavu. „Pokud se měsíc p...

NEJlépe hodnocené související články

SŽDC připravuje obnovení provozu na části Posázavského pacifiku z Kácova do Zruče nad Sázavou (5 b.)
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v těchto dnech finalizuje zadávací dokumentaci k veřejné zakázce na obnovení pro...
Konference dozorování – Brno 2018Konference dozorování – Brno 2018 (4 b.)
V Brně se 20. a 21. února uskutečnil první ročník Konference dozorování. Pořadatelem konference byla společnost HBH Proj...
Zavřít [x]