Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Česká Lípa má nové vlakové nádraží

Česká Lípa má nové vlakové nádraží

Publikováno: 6.3.2018
Rubrika: Železniční infrastruktura

Železniční uzel Česká Lípa je druhým největším železničním uzlem Libereckého kraje. Skanska v rámci modernizace, která byla zahájena v listopadu 2015, postavila novou odbavovací budovu pro cestující a zároveň zrekonstruovala stávající výpravní budovu určenou pro novou technologii zabezpečovacího zařízení.

Skanska dále zmodernizovala kolejové úseky o celkové délce 33 km a osadila celkem 32 výhybek s elektrickým ohřevem. Na 19 přejezdech se zvýšila bezpečnost díky výměně zabezpečení. Stavební firma postavila novou odbavovací halu a přesunula rekonstruovaná nástupiště. Vznikla tak dvě nová zastřešená ostrovní nástupiště a jedno krajní navazující na odbavovací halu. Bezpečnému a bezbariérovému přístupu cestujících na jednotlivá nástupiště slouží nově vybudovaný podchod a výtahy. Skanska také přestavěla dva mosty a šest propustků pro odvodnění.

Na revitalizovaných úsecích se zvýšila rychlost vlaků na 120 km/h, zejména v úseku Česká Lípa – Zákupy, v úseku Stružnice – Česká Lípa – Holý vrch pak až na 100 km/h. Cestovní doba se tak v některých případech zkrátí až o 19 minut.

Z pohledu cestujících je důležité i sloučení obou částí železniční stanice. Navíc se prostor určený pro cestující přiblížil o tři čtvrtě kilometru k centru města. Podchod k nástupištím byl vybudován pod celým kolejištěm a umožňuje napojení další městské infrastruktury, železnicí do té doby rozdělené městské části, Dubice a přilehlou průmyslovou zónu.

Nové zabezpečovací zařízení nalezneme jak ve stanici, tak v sousedících traťových úsecích. Moderní technické řešení umožňuje řízení provozu na železnici dálkově z dispečerského stanoviště. Výrazně se tak zvýší bezpečnost železničního provozu.

ZÁKLADNÍ ÚDAJE STAVBY:

  • Název: Modernizace žst. Česká Lípa
  • Investor: Správa železniční dopravní cesty,
  • státní organizace (SŽDC)
  • Zhotovitel: Skanska a. s.
  • Projektant: SUDOP PRAHA a. s.
  • Termín výstavby: listopad 2015 – srpen 2017

VYBRANÉ TECHNICKÉ ÚDAJE CHARAKTERIZUJÍCÍ STAVBU:

  • Délka modernizovaného úseku: 33 km
  • Nové elektronické SZZ: 3 ks
  • Zabezpečení přejezdů: 19 ks
  • Zřízení nové koleje 49E1: 6 283 m
  • Zřízení užité koleje S49: 2 531 m
  • Úpravy stávajícího svršku: 8 025 m
  • Zřízení nových výhybek 49E1 na bet. pražcích: 27 ks
  • Zřízení nových výhybek S49 na dřev. pražcích: 1 ks
  • Zřízení regenerovaných výhybek S49
  • na dřev. pražcích: 4 ks
  • Elektrický ohřev výměn: 32 ks
  • Zřízení nového kolejového lože vč. stezek: 28 153 m3
  • Zastřešená nástupiště: 3 ks
  • Podchod: 1 ks
  • Přestavba železničních mostů: 2 ks
  • Demolice železničních mostů: 2 ks
  • Přestavba železničních propustků: 6 ks
  • Výkopy: 27 tis. m3
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Situace stavbyCelkový pohled na železniční stanici v České LípěNádražní budova pro cestujícíPodchod pod všemi nástupišti, propojuje vlakové nádraží s přilehlou průmyslovou čtvrtíModernizovaná železniční staniceInteriér nádražní budovy

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Rekonstrukce Negrelliho viaduktu II.Rekonstrukce Negrelliho viaduktu II. (800x)
Rekonstrukce Negrelliho viaduktu je stavbou, s níž máme od prvních okamžiků spojen pocit obrovského respektu a zodpovědn...
Dálkové ovládání Posázavského PacifikuDálkové ovládání Posázavského Pacifiku (747x)
Společnost AK signal Brno a. s. uvedla do provozu dálkové ovládání Posázavského Pacifiku, resp., řečeno jinými slovy, dá...
Prorážka prvního Ejpovického tunelu na trati Rokycany – PlzeňProrážka prvního Ejpovického tunelu na trati Rokycany – Plzeň (707x)
Myšlenka modernizace trati Rokycany – Plzeň se zrodila po přelomu tisíciletí; reálně se projektová příprava nastartovala...

NEJlépe hodnocené související články

Swietelsky Rail CZ vyjel na hlavní trať, lemují ji zakázky v Plzni, Praze, Brně i LounechSwietelsky Rail CZ vyjel na hlavní trať, lemují ji zakázky v Plzni, Praze, Brně i Lounech (5 b.)
Zatímco během posledních tří let se tržby společnosti Swietelsky Rail CZ ročně pohybovaly na úrovní tří set milionů koru...
Oprava železničního náspu Červený potokOprava železničního náspu Červený potok (5 b.)
Projekt „Oprava železničního náspu Červený potok“ měl za cíl navrátit úsek zdejší tratě do původního stavu z roku 2010, ...
Rekonstrukce Negrelliho viaduktu II.Rekonstrukce Negrelliho viaduktu II. (5 b.)
Rekonstrukce Negrelliho viaduktu je stavbou, s níž máme od prvních okamžiků spojen pocit obrovského respektu a zodpovědn...

NEJdiskutovanější související články

Nová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJNová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJ (1x)
Společnost Hrochostroj převzala v srpnu letošního roku novou automatickou strojní podbíječku Unimat 08-275/3S, která dos...
Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí – jak to nakonec dopadloPrůjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí – jak to nakonec dopadlo (1x)
Železniční uzel Ústí nad Orlicí se nachází na nejvýznamnějším železničním spojení mezi Prahou, Brnem a Ostravou, z něhož...
Nová podbíječka Unimat ve stáji SkanskaNová podbíječka Unimat ve stáji Skanska (1x)
Skanska rozšířila své portfolio kolejové mechanizace o nejmodernější typ podbíječky od firmy Plasser & Theurer....
Zavřít [x]