Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    ČD Cargo se podílí na modernizaci pražského uzlu

ČD Cargo se podílí na modernizaci pražského uzlu

Publikováno: 17.6.2019
Rubrika: Železniční infrastruktura

V létě 2018 byla zahájena jedna z nejvýznamnějších železničních staveb v Praze – přestavba traťového úseku Praha-Hostivař – Praha‑Vršovice. Během této stavební akce v hodnotě zhruba 4,4 miliardy korun se celý tento úsek změní skutečně k nepoznání. Zanikne původní dvojkolejná trať přes zastávku Praha-Strašnice a zcela nová čtyřkolejná trať povede přes někdejší seřaďovací stanici Praha-Vršovice.

V rekonstruovaném úseku vzniknou dvě zastávky, Praha-Eden a Praha-Zahradní město. Dále dojde k rozsáhlé přestavbě a modernizaci stanice Praha-Vršovice osobní nádraží, včetně vybudování zcela nového 4. nástupiště a především prodloužení stávajícího podchodu až do prostoru Bartoškovy ulice. Kromě významu pro příměstskou dopravu ve směru Benešov u Prahy a Tábor je tato stavba pojata také jako součást možného zaústění vysokorychlostní železnice ve směru od Brna do Prahy. Do plného provozu by celý modernizovaný úsek měl být uveden v roce 2021.

ČD CARGO VÝLUKY UMÍ

V loňském roce probíhaly práce především v prostoru někdejšího seřaďovacího nádraží, kde vznikla nová průběžná (zatím jen dvojkolejná) trať přes nové dopravny Praha-Eden a Praha-Zahradní město. V této etapě se ČD Cargo do stavebních prací zapojilo především návozy stavebních materiálů a stavebních komponent – štěrku, trakčních stožárů a podobně – do oblasti nákladového obvodu Praha-Strašnice. Štěrk zde byl vykládán zaměstnanci ČD Cargo a ukládán na přilehlou deponii, odkud je odebírán dle postupu stavby.

V letošním roce byla zahájena i přestavba osobního nádraží Praha-Vršovice. Během ní bude zrekonstruováno celé kolejiště, vybudována nová krytá nástupiště a vybudován výše zmíněný podchod do Nuslí. Tato etapa vyžaduje provedení značného objemu výkopových prací. Jen v letošním roce by odsud mělo být odvezeno zhruba 70 tisíc tun zeminy. Z důvodu eliminace zátěže přilehlých obytných čtvrtí je nutné tento objem kompletně odvézt po železnici, a to do úložiště v Českých lupkových závodech v Novém Strašecí. Tyto přepravy, včetně odvozu výkopové zeminy z prostoru Prahy-Strašnic, resp. nové zastávky Praha-Eden, opět zajišťuje ČD Cargo. Použity jsou ucelené soupravy, sestavené z čtrnácti samovýsypných vozů typu „dumpcar“, které jsou po celodenní nakládce odváženy každý večer z Prahy-Vršovic do Nového Strašecí. 

V rámci výlukových prací nabízí ČD Cargo široké portfolio služeb – návoz veškerého materiálu, odvoz odpadních zemin, včetně zajištění jejich uložení, vykládku štěrku, zajištění posunu a kvalifikovaného personálu.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Odvoz zeminy do Nového Strašecí (Foto: Martin Boháč)ČD Cargo bez problémů zajistí i vykládku štěrku (Foto: Martin Boháč)

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Dálkové ovládání Posázavského PacifikuDálkové ovládání Posázavského Pacifiku (757x)
Společnost AK signal Brno a. s. uvedla do provozu dálkové ovládání Posázavského Pacifiku, resp., řečeno jinými slovy, dá...
Prorážka prvního Ejpovického tunelu na trati Rokycany – PlzeňProrážka prvního Ejpovického tunelu na trati Rokycany – Plzeň (738x)
Myšlenka modernizace trati Rokycany – Plzeň se zrodila po přelomu tisíciletí; reálně se projektová příprava nastartovala...
Třetí madridský železniční tunel Atocha – ChamartínTřetí madridský železniční tunel Atocha – Chamartín (736x)
V roce 2017 se v Madridu chystá otevření stavby, která bude mít značný význam pro provoz španělských vysokorychlostních ...

NEJlépe hodnocené související články

Modernizace ŽST Cheb: „Nové výzvy a zkušenosti s řešením škvárového podloží v zemní pláni“Modernizace ŽST Cheb: „Nové výzvy a zkušenosti s řešením škvárového podloží v zemní pláni“ (5 b.)
Pro realizaci rekonstrukce železniční stanice Cheb jasně hovořil popis jejího stavu: Není zajištěn bezbariérový přístup ...
Optimalizace traťového úseku „Praha Hostivař – Praha hl. n., II. část“ pokračuje, aktuálně se nejvíce mění železniční stanice VršoviceOptimalizace traťového úseku „Praha Hostivař – Praha hl. n., II. část“ pokračuje, aktuálně se nejvíce mění železniční stanice Vršovice (5 b.)
Od poslední zprávy o dění na stavbě v současnosti největší pražské železniční zakázky již uplynulo pár měsíců, co se ted...
Modernizace spádoviště v žst. Praha-Libeň včetně protihlukových opatřeníModernizace spádoviště v žst. Praha-Libeň včetně protihlukových opatření (5 b.)
Účelem stavby bylo vyřešit snížení nadlimitní hladiny hluku vznikající na libeňském spádovišti. Hluk je způsoben zejména...

NEJdiskutovanější související články

Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...
Česká Lípa má nové vlakové nádražíČeská Lípa má nové vlakové nádraží (1x)
Železniční uzel Česká Lípa je druhým největším železničním uzlem Libereckého kraje. Skanska v rámci modernizace, která b...
Nová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJNová podbíječka Unimat už je ve stáji HROCHOSTROJ (1x)
Společnost Hrochostroj převzala v srpnu letošního roku novou automatickou strojní podbíječku Unimat 08-275/3S, která dos...
Google
Zavřít [x]