Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2012    Část lidí v Bílině nechce, aby obchvat vedl kolem Bořně

Část lidí v Bílině nechce, aby obchvat vedl kolem Bořně

Publikováno: 1.2.2012, Aktualizováno: 3.2.2012 11:22
Rubrika: 2012

Část lidí v Bílině na Teplicku nechce, aby obchvat města vedl kolem přírodní památky Bořeň, sepsali i petici. Podle starosty Josefa Horáčka (Nezávislí pro Bílinu) by ale vždy některým lidem z města asi s 16.000 obyvateli vadila každá trasa. Město navrhuje v projednávaném územním plánu tu, kterou doporučilo Ředitelství silnic a dálnic. Stavět se ale nejspíš nezačne dřív než v roce 2025.

Mezi nejhlasitější odpůrce východní varianty obchvatu na dnešním veřejném projednávání návrhu územního plánu patřil zástupce zahrádkářů. Navrhovaná trasa protne zahrádkářskou kolonii u města. "Už teď jsou tam zahrady téměř neprodejné. Když se začalo mluvit o tom, že se tam bude stavět," argumentoval majitel jedné zahrádky. Stavba vadí i obyvatelům paneláků na Pražském sídlišti, kterým by nová silnice vedla pod okny. "Znehodnotíte Pražské sídliště. Slušní lidé vám odsud utečou," řekl dnes muž ze sídliště, který od plánované silnice bydlí asi 300 metrů. Vadí mu především kamiony, které budou po obchvatu jezdit i v noci.

Podle starosty ale bude každá varianta, ať už obchvatu nebo průtahu, někomu vadit. "O obchvat bojujeme už 35 let," řekl dnes asi třem desítkám lidí starosta. Těsně před revolucí v roce 1989 podle něj stát tlačil na vybudování dálničního průtahu Bílinou. "Zastupitelstvo v roce 1989 řeklo: 'Nikdy, bude jenom obchvat'," argumentoval starosta přáním plného sálu kulturního domu před 22 lety. Tento argument se hlavně mladším odpůrcům obchvatu nelíbil, podle nich někteří zastánci obchvatu z doby revoluce už ani nemusí být naživu. Někteří proto chtějí referendum, podle vedení města je na něj ale brzy, veškeré kroky zatím jsou jen v rovině administrativy.

Město argumentuje tím, že obchvat asi za 3,5 miliardy korun je potřebný. Po silnici I/13 vedoucí dnes poblíž centra města denně projede 20.000 aut, přičemž asi pětina je nákladních. Původní studie obsahovala pět variant včetně průtahu, ŘSD ale doporučilo osmikilometrovou trasu východně od města kolem přírodní rezervace Bořeň. Původně město počítalo s tím, že silnice povede pod kopcem v tunelu, tato varianta se ale ukázala jako nerealizovatelná. Zatím se počítá s povrchovou trasou, jež by byla asi ve stometrovém úseku překrytá shora valem z hlíny. Obchvat má být vedený dvěma pruhy, pozemky pro rozšíření na čtyři by zůstaly v územní rezervě.

Ekologové ale doporučují spíš průtah na vyvýšené estakádě. "Podle nás obchvat zbytečně znehodnotí hodnotný krajinný ráz a zničí zachovalou přírodu kolem města, a to hlavně předpolí Národní přírodní rezervace Bořeň a v okolí vrchu Trupelník s údolím potoka Syčivka," uvedl již dříve Miroslav Patrik z Dětí Země, který se v Bílině narodil.

Původní koncepce bývalého ministra dopravy Víta Bárty počítá s obchvatem Bíliny až po roce 2025. Město nepředpokládá, že by ŘSD začalo do výstavby investovat v nejbližších letech. Proto už prosadilo výstavbu několika kruhových křižovatek, jež dopravu městem zpomalují. Radnice také loni postavila most přes frekventovanou silnici, po němž se mohou lidé z centra města bezpečně dostat na autobusové a vlakové nádraží.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Plzeňský kraj začne dvě velké silniční stavby za 1,3 mld. Kč (34x)
V Plzni začnou v červnu dvě velké silniční stavby za téměř 1,3 miliardy korun, jejichž investorem bude Plzeňský kraj. Jd...
Nádražní budova v Břeclavi bude po opravě vypadat jako dříve (31x)
Průčelí nádražní budovy v Břeclavi projde rekonstrukcí. Po ní bude vypadat stejně jako na konci 19. století. Historii že...
Sofia (Bulharsko) – rozšířená podzemní síť MHDSofia (Bulharsko) – rozšířená podzemní síť MHD (30x)
Časopis „Železnice a silnice“ seznamuje své čtenáře se současnou novou výstavbou rozhodujících dopravních cest ve světě ...

NEJlépe hodnocené související články

Doprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzkyDoprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzky (5 b.)
Situácia dopravného staviteľstva na Slovensku, ktoré bolo počas 60 rokov existencie spoločnosti Doprastav ťažiskovým výr...
Prvotní poznatky německých expertů z prohlídky mostů na úseku dálnice D 4708.2 (5 b.)
Ve dnech 2. a 3.7.2012 uskutečnili němečtí experti z hanoverské univerzity vizuální prohlídku 3 ocelových a 2 železobeto...
Modernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka RynekModernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek (5 b.)
Společnost EURO VIA CS rekonstruuje od roku 2010 trať nr 109 Kraków – Wieliczka, poslední práce se mají realizovat...

NEJdiskutovanější související články

Stát nepočítá s Brnem jako železničním uzlem, kritizoval Hašek (2x)
Stát údajně nepočítá s Brnem jako jednou z hlavních železničních křižovatek v zemi. Ministerstvo dopravy prý v aktuálníc...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (1x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (1x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...
Google