Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Seriály    Silniční okruh kolem Prahy    Betonáž spřažené železobetonové desky mostu přes Lochkovské údolí

Betonáž spřažené železobetonové desky mostu přes Lochkovské údolí

Publikováno: 7.11.2009, Aktualizováno: 9.11.2009 09:11
Rubrika: Silniční okruh kolem Prahy, Mosty

Nejvyšším mostem v Praze, s výškou až 65 m nad údolím, bude brzo dálniční most, který se klene přes Lochkovské údolí.

Most je navržen ve směrovém oblouku 747,5 m, v podélném sklonu 2,4 % a příčném dostředném sklonu 4 %. Nosný systém mostu tvoří
spolu s truhlíkem tvaru rozšířeného U také jeden vnitřní a dva vnější svařované podélníky profilu I. Tyto podélníky jsou podepřeny pomocí trubkových vzpěr. Na horním povrchu pásnic i podélníků jsou navařeny spřahovací trny a podélníky jsou navzájem příčně propojeny.

Mostovku šířky až 35,2 m tvoří železobetonová spřažená deska tloušťky od 35 do 65 cm z betonu C 35/45 XF2. Do betonu jsou pro omezení vzniku smršťovacích trhlin přidávána polypropylenová vlákna. Upravená receptura byla schválena po úspěšných průkazních a kontrolních zkouškách.

V podélném směru je železobetonová spřažená deska rozdělena na 18 betonážních taktů o různých délkách, a to od 22 bm do cca 30 bm, železobetonová deska spolyká celkem 1.800 t armatury a přes 5.700 m3 betonu. Bednění monolitické spřažené železobetonové desky je ve vnitřní části tubusu navrženo klasické, na stojkách. Ale obě křídla mostní konstrukce si vyžádala nové originální řešení, využívající závěsné posuvné vozíky zavěšené přímo na ocelové konstrukci mostu. Tyto vozíky, vždy 2 a 2 na každém konci mostu slouží pro pojezd bednění křídel a středních částí desky.

Dodavatelem závěsných vozíků a bednění mostovky je společnost CSI group a. s., která se spolupodílela na projekci vozíků, vozíky smontovala a osadila na ocelovou konstrukci vysunutého mostu. Po uložení armatury v jednotlivých taktech následně provádí i náročnou betonáž železobetonové mostovky. Průběh montáže vozíků a betonáže spřažené desky je dokumentován na přiložených obrázcích.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Betonáž spřažené železobetonové deskyPohled zespodu na závěsné vozíkyKompletace závěsných vozíkůPříprava vnitřního bednění

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

D3 – Žilina (Strážov) – Žilina (Brodno) – Estakáda na D3 v km 7,500 nad cestou I/18, tratí ŽSR a vodní nádrží HričovD3 – Žilina (Strážov) – Žilina (Brodno) – Estakáda na D3 v km 7,500 nad cestou I/18, tratí ŽSR a vodní nádrží Hričov (532x)
Estakáda 223-00 je součástí úseku slovenské dálnice D3, který navazuje na již dokončenou část D3 na západním okraji měst...
Dálnice D8, stavba 0805 Lovosice – Řehlovice: část F211 Dálniční most mezi tunelyDálnice D8, stavba 0805 Lovosice – Řehlovice: část F211 Dálniční most mezi tunely (315x)
Součástí posledního úseku dálnice D8 vedoucího z Prahy na sever směr Drážďany je most, který tuto dálnicí převádí přes ú...
Nejvyšší most ve střední Evropě roste na pomezí Slovenska Česka a PolskaNejvyšší most ve střední Evropě roste na pomezí Slovenska Česka a Polska (260x)
Téměř šest set metrů dlouhý a devadesát metrů vysoký. To jsou míry, kterými se už brzy bude pyšnit dálniční most na nově...

NEJlépe hodnocené související články

D3 – Žilina (Strážov) – Žilina (Brodno) – Estakáda na D3 v km 7,500 nad cestou I/18, tratí ŽSR a vodní nádrží HričovD3 – Žilina (Strážov) – Žilina (Brodno) – Estakáda na D3 v km 7,500 nad cestou I/18, tratí ŽSR a vodní nádrží Hričov (5 b.)
Estakáda 223-00 je součástí úseku slovenské dálnice D3, který navazuje na již dokončenou část D3 na západním okraji měst...
Žďákovský most z pohledu historieŽďákovský most z pohledu historie (5 b.)
Na jaře příštího roku si připomeneme 50. výročí zprovoznění mohutné konstrukce Žďákovského mostu pro automobilový provoz...
Přepočet železničního mostu v km 41,791 trati Tábor – Písek, Červená nad VltavouPřepočet železničního mostu v km 41,791 trati Tábor – Písek, Červená nad Vltavou (5 b.)
Předmětem projektu byl přepočet stávající mostní konstrukce podle nových zásad daných Metodickým pokynem pro určování za...

NEJdiskutovanější související články

Posouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolíPosouzení indikací ve svarech lamelových pásnic mostu přes Lochkovské údolí (3x)
Stavba spřaženého ocelobetonového mostu byla zahájena na podzim roku 2007. Jeho nosná konstrukce byla dokončena koncem r...
Rekonstrukce železničního mostu v Boršově nad VltavouRekonstrukce železničního mostu v Boršově nad Vltavou (2x)
V roce 2015 byl uveden do provozu zrekonstruovaný most, který je součástí stavby “Revitalizace trati České Budějovice – ...
Pražský okruh výrazně zkrátí cestujícím na Letiště Praha dobu jízdyPražský okruh výrazně zkrátí cestujícím na Letiště Praha dobu jízdy (2x)
Otevření Pražského okruhu v jižní části města zkrátí řidičům, kteří se potřebují dostat na letiště Praha/Ruzyně, dobu jí...

Server Občanská výstavba

Černá dává MAT

Černá dává MAT

Zavřít [x]