Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2018    Betonárny a lomy ve společnosti Skanska a. s.

Betonárny a lomy ve společnosti Skanska a. s.

Publikováno: 5.10.2018
Rubrika: 2018

Nedílnou součástí společnosti Skanska a. s. je závod Betony a lomy, který se zabývá kompletní činností související s výrobou betonových směsí, a to včetně jeho následujícího zpracování. Závod se zabývá těžbou, následným zpracováním a úpravou kameniva všech frakcí, recyklací a drcením materiálu, výrobou betonu na stacionárních betonárkách, ale i výrobou betonu a podkladních vrstev kameniva prostřednictvím mobilních betonáren.

Skanska nabízí krom výroby betonu i jeho transport, čerpání a ukládání. Vyrobený beton lze použít pro všechny typy pozemních a inženýrských staveb, včetně silničních. Vlajkovou lodí je bezesporu provádění cementobetonového krytu na dálnicích, letištích, cyklostezkách apod.

Skanska je lídrem v oblasti udržitelného rozvoje ve stavebnictví. Proto pro výrobu betonu využívá v maximální možné míře recyklovaný materiál, a to při zachování všech kvalitativních parametrů.

DODÁVKA A ČERPÁNÍ BETONOVÝCH SMĚSÍ

Skanska Transbeton, s. r. o. je dceřinou společností Skanska a. s. zabývající se výrobou, dopravou a uložením betonových směsí. Vlastní celkem 16 stacionárních betonáren, které nabízí přes 80 základních receptur. Dopravu zajišťuje 130 mixy o objemu 5 – 8 m3 a 40 čerpadly betonu s výložníky o dosahu 24 – 46 m. Všechna výrobní centra jsou vybavena plně automatizovaným systémem řízení výroby a dokážou tak spolehlivě zaručit dodávku betonu v určeném množství a vždy v té nejvyšší kvalitě. Většina provozoven umožňuje i zimní provoz.

MOBILNÍ BETONÁRNY

Skanska vlastní celkem 4 mobilní betonárny, které nabízí výrobu cementobetonového krytu, mechanicky zpevněného kameniva pro dálnice, silnice, průmyslové plochy a letiště. Zajistí také konstrukční beton pro monolitické stavby a jiné velké projekty v dopravním a pozemním stavitelství.

Mobilní betonárny nachází uplatnění tam, kde jsou požadovány vysoké výkony, rychlá výstavba a hospodárný provoz. Průkazní zkoušky, kompletní zkušebnictví a návrh materiálů pro mobilní betonárny zajišťuje vlastní akreditovaná zkušební laboratoř.

AKREDITOVANÉ LABORATOŘE

Skanska pro kontrolu kvality vybudovala v každé betonárně laboratoř, která ověřuje nejen kvalitu vyrobené betonové směsi, ale i kvalitu vstupních materiálů (písků, drtí, cementů apod.). Všechny provozní laboratoře jsou řízeny akreditovanou centrální laboratoří v Praze – Letňanech, která provádí průkazní zkoušky a vystavuje protokoly o těchto zkouškách.

BETONOVÉ VOZOVKY

Skanska provádí i pokládku cementobetonového krytu a to nejen na dálnicích a letištích, ale také na silnicích nižších tříd, odpočívkách a kruhových objezdech. Díky vlastnímu strojnímu vybavení je schopna provést pokládku cementobetonového krytu také na cyklostezkách. Na úpravu povrchu je používána technologie „vymývání“ s cílem snížit hlukové emise, při zlepšení protismykových vlastností povrchu. Mimo této pokládky je Skanska schopna zajistit také strojní pokládku podkladních vrstev – mechanicky zpevněné kamenivo, kamenivo zpevněné cementem, stabilizace cementem, štěrkodrť, štěrkopísek.

Skanska je nositelem technologie „rychlé betony“. Tato technologie umožňuje provést opravy betonových vozovek a letištních ploch v řádech hodin. Opravy se provádějí i za použití standardních finišerových technologií. Realizuje pokládku monolitických prvků – žlaby, štěrbinové žlaby, curb-kingy, svodidla. Předností monolitických prvků je efektivní využití při výstavbě spočívající v úspoře nákladů na dopravu, montáž a rychlost pokládky, oproti prefabrikovaným prvkům, při zachování požadavků na kvalitu.

Skanska vyrábí, dodává a montuje také protihlukové stěny nejen z betonu, ale i hliníku, plastu, skla nebo dřeva. Pro výrobu plastových stěn také používá recyklovaný materiál. Protihlukové stěny dodává pro všechny typy silničních a železničních staveb. Skanska svým klientům nabízí i projektování a výstavbu betonových ploch okolo obchodních center či výrobních a jiných hal, výstavbu či rekonstrukci kruhových objezdů apod.

LOMY A SPECIÁLNÍ PRÁCE

Společnost Skanska také těží kamenivo, které následně zpracovává a upravuje ve všech frakcích nejen do betonových a asfaltových směsí, ale i pro přímé zabudování do konstrukcí ve stavebnictví. Dodává také vysoce kvalitní drážní kamenivo. V České republice provozuje celkem čtyři lomy – Klecany u Prahy, Březín, Zárubka, Rosice u Brna. Lom Zárubka je navíc vybaven také železniční vlečkou.

Vytěžené kamenivo dále zpracovává vlastními mobilními a stacionárními drtiči a třídiči kameniva. Zákazníkům poskytuje třídící, bourací a trhací práce, kotvení stěn apod.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Mapa betonáren, kamenolomů a obalovenPráce v lomechMobilní betonárna na projektu D1Akreditované laboratořeBetonové vozovkyLom Klecany

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Pozemní komunikace v Jihočeském kraji – stav, zdroje, možnosti a připravovanéPozemní komunikace v Jihočeském kraji – stav, zdroje, možnosti a připravované (101x)
Jihočeský kraj (JK), neformálně „jižní Čechy“, je druhým největším krajem ČR, resp. krajem s druhou největší rozlohou a ...
Při opravě trati AŽD Praha nasadí Swietelsky Rail stroj, který v Česku ještě nebyl. Dobu rekonstrukce zkrátí o tři dny Při opravě trati AŽD Praha nasadí Swietelsky Rail stroj, který v Česku ještě nebyl. Dobu rekonstrukce zkrátí o tři dny (97x)
Mimořádnou podívanou nabídne rekonstrukce kolejí na severočeské trati Čížkovice – Obrnice, patřících AŽD Praha. Společno...
Swietelsky Rail modernizuje stanice Čížkovice a Chotěšov i přilehlou trať. Ke slovu přišel také pyrotechnický průzkumSwietelsky Rail modernizuje stanice Čížkovice a Chotěšov i přilehlou trať. Ke slovu přišel také pyrotechnický průzkum (74x)
Až přijdou 7. prosince první cestující do železničních stanic Čížkovice a Chotěšov, možná je ani nepoznají. To skončí je...

NEJlépe hodnocené související články

„Založili jsme 300 staveb bez reklamací a řadu z nich v extrémních podmínkách také pro SŽDC“„Založili jsme 300 staveb bez reklamací a řadu z nich v extrémních podmínkách také pro SŽDC“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Jiří Benda, majitel společnosti BENDA TRADE s. r. o. „Ze stavby odcházíme až poté...
Swietelsky Rail modernizuje stanice Čížkovice a Chotěšov i přilehlou trať. Ke slovu přišel také pyrotechnický průzkumSwietelsky Rail modernizuje stanice Čížkovice a Chotěšov i přilehlou trať. Ke slovu přišel také pyrotechnický průzkum (5 b.)
Až přijdou 7. prosince první cestující do železničních stanic Čížkovice a Chotěšov, možná je ani nepoznají. To skončí je...
Hořice - lávka přes I/35Hořice - lávka přes I/35 (5 b.)
Ve čtvrtek 18. 10. 2018 od 16 hod. proběhne slavnostní otevření nově postavené lávky přes komunikaci I/35 v Hořicích. Lá...
Google

Časopis KONSTRUKCE

Termodifuzní zinkování

Termodifuzní zinkování

Zavřít [x]