Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2018    Betonárny a lomy ve společnosti Skanska a. s.

Betonárny a lomy ve společnosti Skanska a. s.

Publikováno: 5.10.2018
Rubrika: 2018

Nedílnou součástí společnosti Skanska a. s. je závod Betony a lomy, který se zabývá kompletní činností související s výrobou betonových směsí, a to včetně jeho následujícího zpracování. Závod se zabývá těžbou, následným zpracováním a úpravou kameniva všech frakcí, recyklací a drcením materiálu, výrobou betonu na stacionárních betonárkách, ale i výrobou betonu a podkladních vrstev kameniva prostřednictvím mobilních betonáren.

Skanska nabízí krom výroby betonu i jeho transport, čerpání a ukládání. Vyrobený beton lze použít pro všechny typy pozemních a inženýrských staveb, včetně silničních. Vlajkovou lodí je bezesporu provádění cementobetonového krytu na dálnicích, letištích, cyklostezkách apod.

Skanska je lídrem v oblasti udržitelného rozvoje ve stavebnictví. Proto pro výrobu betonu využívá v maximální možné míře recyklovaný materiál, a to při zachování všech kvalitativních parametrů.

DODÁVKA A ČERPÁNÍ BETONOVÝCH SMĚSÍ

Skanska Transbeton, s. r. o. je dceřinou společností Skanska a. s. zabývající se výrobou, dopravou a uložením betonových směsí. Vlastní celkem 16 stacionárních betonáren, které nabízí přes 80 základních receptur. Dopravu zajišťuje 130 mixy o objemu 5 – 8 m3 a 40 čerpadly betonu s výložníky o dosahu 24 – 46 m. Všechna výrobní centra jsou vybavena plně automatizovaným systémem řízení výroby a dokážou tak spolehlivě zaručit dodávku betonu v určeném množství a vždy v té nejvyšší kvalitě. Většina provozoven umožňuje i zimní provoz.

MOBILNÍ BETONÁRNY

Skanska vlastní celkem 4 mobilní betonárny, které nabízí výrobu cementobetonového krytu, mechanicky zpevněného kameniva pro dálnice, silnice, průmyslové plochy a letiště. Zajistí také konstrukční beton pro monolitické stavby a jiné velké projekty v dopravním a pozemním stavitelství.

Mobilní betonárny nachází uplatnění tam, kde jsou požadovány vysoké výkony, rychlá výstavba a hospodárný provoz. Průkazní zkoušky, kompletní zkušebnictví a návrh materiálů pro mobilní betonárny zajišťuje vlastní akreditovaná zkušební laboratoř.

AKREDITOVANÉ LABORATOŘE

Skanska pro kontrolu kvality vybudovala v každé betonárně laboratoř, která ověřuje nejen kvalitu vyrobené betonové směsi, ale i kvalitu vstupních materiálů (písků, drtí, cementů apod.). Všechny provozní laboratoře jsou řízeny akreditovanou centrální laboratoří v Praze – Letňanech, která provádí průkazní zkoušky a vystavuje protokoly o těchto zkouškách.

BETONOVÉ VOZOVKY

Skanska provádí i pokládku cementobetonového krytu a to nejen na dálnicích a letištích, ale také na silnicích nižších tříd, odpočívkách a kruhových objezdech. Díky vlastnímu strojnímu vybavení je schopna provést pokládku cementobetonového krytu také na cyklostezkách. Na úpravu povrchu je používána technologie „vymývání“ s cílem snížit hlukové emise, při zlepšení protismykových vlastností povrchu. Mimo této pokládky je Skanska schopna zajistit také strojní pokládku podkladních vrstev – mechanicky zpevněné kamenivo, kamenivo zpevněné cementem, stabilizace cementem, štěrkodrť, štěrkopísek.

Skanska je nositelem technologie „rychlé betony“. Tato technologie umožňuje provést opravy betonových vozovek a letištních ploch v řádech hodin. Opravy se provádějí i za použití standardních finišerových technologií. Realizuje pokládku monolitických prvků – žlaby, štěrbinové žlaby, curb-kingy, svodidla. Předností monolitických prvků je efektivní využití při výstavbě spočívající v úspoře nákladů na dopravu, montáž a rychlost pokládky, oproti prefabrikovaným prvkům, při zachování požadavků na kvalitu.

Skanska vyrábí, dodává a montuje také protihlukové stěny nejen z betonu, ale i hliníku, plastu, skla nebo dřeva. Pro výrobu plastových stěn také používá recyklovaný materiál. Protihlukové stěny dodává pro všechny typy silničních a železničních staveb. Skanska svým klientům nabízí i projektování a výstavbu betonových ploch okolo obchodních center či výrobních a jiných hal, výstavbu či rekonstrukci kruhových objezdů apod.

LOMY A SPECIÁLNÍ PRÁCE

Společnost Skanska také těží kamenivo, které následně zpracovává a upravuje ve všech frakcích nejen do betonových a asfaltových směsí, ale i pro přímé zabudování do konstrukcí ve stavebnictví. Dodává také vysoce kvalitní drážní kamenivo. V České republice provozuje celkem čtyři lomy – Klecany u Prahy, Březín, Zárubka, Rosice u Brna. Lom Zárubka je navíc vybaven také železniční vlečkou.

Vytěžené kamenivo dále zpracovává vlastními mobilními a stacionárními drtiči a třídiči kameniva. Zákazníkům poskytuje třídící, bourací a trhací práce, kotvení stěn apod.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Mapa betonáren, kamenolomů a obalovenPráce v lomechMobilní betonárna na projektu D1Akreditované laboratořeBetonové vozovkyLom Klecany

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Většina zemních prací na obchvatu obce Kámen  je hotová Většina zemních prací na obchvatu obce Kámen je hotová (376x)
Sdružení Kámen pod vedením společnosti SILNICE GROUP pokračuje ve výstavbě silničního obchvatu obce Kámen na Pelhřimovsk...
Swietelsky Rail modernizuje stanice Čížkovice a Chotěšov i přilehlou trať. Ke slovu přišel také pyrotechnický průzkumSwietelsky Rail modernizuje stanice Čížkovice a Chotěšov i přilehlou trať. Ke slovu přišel také pyrotechnický průzkum (370x)
Až přijdou 7. prosince první cestující do železničních stanic Čížkovice a Chotěšov, možná je ani nepoznají. To skončí je...
SŽDC zahájila provoz v nejdelším železničním tunelu v České republice, první vlak jím projel 15. listopadu (267x)
Rekordních 4 150 metrů, tolik nově měří nejdelší železniční tunel v České republice. Trať Rokycany – Plzeň, jejíž je sou...

NEJlépe hodnocené související články

„Založili jsme 300 staveb bez reklamací a řadu z nich v extrémních podmínkách také pro SŽDC“„Založili jsme 300 staveb bez reklamací a řadu z nich v extrémních podmínkách také pro SŽDC“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Jiří Benda, majitel společnosti BENDA TRADE s. r. o. „Ze stavby odcházíme až poté...
Swietelsky Rail modernizuje stanice Čížkovice a Chotěšov i přilehlou trať. Ke slovu přišel také pyrotechnický průzkumSwietelsky Rail modernizuje stanice Čížkovice a Chotěšov i přilehlou trať. Ke slovu přišel také pyrotechnický průzkum (5 b.)
Až přijdou 7. prosince první cestující do železničních stanic Čížkovice a Chotěšov, možná je ani nepoznají. To skončí je...
Hořice - lávka přes I/35Hořice - lávka přes I/35 (5 b.)
Ve čtvrtek 18. 10. 2018 od 16 hod. proběhne slavnostní otevření nově postavené lávky přes komunikaci I/35 v Hořicích. Lá...
Google