Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2018    Betonárny a lomy ve společnosti Skanska a. s.

Betonárny a lomy ve společnosti Skanska a. s.

Publikováno: 5.10.2018
Rubrika: 2018

Nedílnou součástí společnosti Skanska a. s. je závod Betony a lomy, který se zabývá kompletní činností související s výrobou betonových směsí, a to včetně jeho následujícího zpracování. Závod se zabývá těžbou, následným zpracováním a úpravou kameniva všech frakcí, recyklací a drcením materiálu, výrobou betonu na stacionárních betonárkách, ale i výrobou betonu a podkladních vrstev kameniva prostřednictvím mobilních betonáren.

Skanska nabízí krom výroby betonu i jeho transport, čerpání a ukládání. Vyrobený beton lze použít pro všechny typy pozemních a inženýrských staveb, včetně silničních. Vlajkovou lodí je bezesporu provádění cementobetonového krytu na dálnicích, letištích, cyklostezkách apod.

Skanska je lídrem v oblasti udržitelného rozvoje ve stavebnictví. Proto pro výrobu betonu využívá v maximální možné míře recyklovaný materiál, a to při zachování všech kvalitativních parametrů.

DODÁVKA A ČERPÁNÍ BETONOVÝCH SMĚSÍ

Skanska Transbeton, s. r. o. je dceřinou společností Skanska a. s. zabývající se výrobou, dopravou a uložením betonových směsí. Vlastní celkem 16 stacionárních betonáren, které nabízí přes 80 základních receptur. Dopravu zajišťuje 130 mixy o objemu 5 – 8 m3 a 40 čerpadly betonu s výložníky o dosahu 24 – 46 m. Všechna výrobní centra jsou vybavena plně automatizovaným systémem řízení výroby a dokážou tak spolehlivě zaručit dodávku betonu v určeném množství a vždy v té nejvyšší kvalitě. Většina provozoven umožňuje i zimní provoz.

MOBILNÍ BETONÁRNY

Skanska vlastní celkem 4 mobilní betonárny, které nabízí výrobu cementobetonového krytu, mechanicky zpevněného kameniva pro dálnice, silnice, průmyslové plochy a letiště. Zajistí také konstrukční beton pro monolitické stavby a jiné velké projekty v dopravním a pozemním stavitelství.

Mobilní betonárny nachází uplatnění tam, kde jsou požadovány vysoké výkony, rychlá výstavba a hospodárný provoz. Průkazní zkoušky, kompletní zkušebnictví a návrh materiálů pro mobilní betonárny zajišťuje vlastní akreditovaná zkušební laboratoř.

AKREDITOVANÉ LABORATOŘE

Skanska pro kontrolu kvality vybudovala v každé betonárně laboratoř, která ověřuje nejen kvalitu vyrobené betonové směsi, ale i kvalitu vstupních materiálů (písků, drtí, cementů apod.). Všechny provozní laboratoře jsou řízeny akreditovanou centrální laboratoří v Praze – Letňanech, která provádí průkazní zkoušky a vystavuje protokoly o těchto zkouškách.

BETONOVÉ VOZOVKY

Skanska provádí i pokládku cementobetonového krytu a to nejen na dálnicích a letištích, ale také na silnicích nižších tříd, odpočívkách a kruhových objezdech. Díky vlastnímu strojnímu vybavení je schopna provést pokládku cementobetonového krytu také na cyklostezkách. Na úpravu povrchu je používána technologie „vymývání“ s cílem snížit hlukové emise, při zlepšení protismykových vlastností povrchu. Mimo této pokládky je Skanska schopna zajistit také strojní pokládku podkladních vrstev – mechanicky zpevněné kamenivo, kamenivo zpevněné cementem, stabilizace cementem, štěrkodrť, štěrkopísek.

Skanska je nositelem technologie „rychlé betony“. Tato technologie umožňuje provést opravy betonových vozovek a letištních ploch v řádech hodin. Opravy se provádějí i za použití standardních finišerových technologií. Realizuje pokládku monolitických prvků – žlaby, štěrbinové žlaby, curb-kingy, svodidla. Předností monolitických prvků je efektivní využití při výstavbě spočívající v úspoře nákladů na dopravu, montáž a rychlost pokládky, oproti prefabrikovaným prvkům, při zachování požadavků na kvalitu.

Skanska vyrábí, dodává a montuje také protihlukové stěny nejen z betonu, ale i hliníku, plastu, skla nebo dřeva. Pro výrobu plastových stěn také používá recyklovaný materiál. Protihlukové stěny dodává pro všechny typy silničních a železničních staveb. Skanska svým klientům nabízí i projektování a výstavbu betonových ploch okolo obchodních center či výrobních a jiných hal, výstavbu či rekonstrukci kruhových objezdů apod.

LOMY A SPECIÁLNÍ PRÁCE

Společnost Skanska také těží kamenivo, které následně zpracovává a upravuje ve všech frakcích nejen do betonových a asfaltových směsí, ale i pro přímé zabudování do konstrukcí ve stavebnictví. Dodává také vysoce kvalitní drážní kamenivo. V České republice provozuje celkem čtyři lomy – Klecany u Prahy, Březín, Zárubka, Rosice u Brna. Lom Zárubka je navíc vybaven také železniční vlečkou.

Vytěžené kamenivo dále zpracovává vlastními mobilními a stacionárními drtiči a třídiči kameniva. Zákazníkům poskytuje třídící, bourací a trhací práce, kotvení stěn apod.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Mapa betonáren, kamenolomů a obalovenPráce v lomechMobilní betonárna na projektu D1Akreditované laboratořeBetonové vozovkyLom Klecany

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Při opravě trati AŽD Praha nasadí Swietelsky Rail stroj, který v Česku ještě nebyl. Dobu rekonstrukce zkrátí o tři dny Při opravě trati AŽD Praha nasadí Swietelsky Rail stroj, který v Česku ještě nebyl. Dobu rekonstrukce zkrátí o tři dny (444x)
Mimořádnou podívanou nabídne rekonstrukce kolejí na severočeské trati Čížkovice – Obrnice, patřících AŽD Praha. Společno...
Výstavba Ejpovického tunelu finišuje, první vlak projede jižním tubusem už za dva měsíce (299x)
Výstavba dosud nejdelšího železničního tunelu v České republice spěje do závěrečné etapy. Už 15. listopadu projede první...
Obchvat Českých Budějovic začneme stavět v záříObchvat Českých Budějovic začneme stavět v září (244x)
Po Praze jsou České Budějovice druhým nejzacpanějším městem pro automobilovou dopravu. Náměstek primátora Českých Budějo...

NEJlépe hodnocené související články

Při opravě trati AŽD Praha nasadí Swietelsky Rail stroj, který v Česku ještě nebyl. Dobu rekonstrukce zkrátí o tři dny Při opravě trati AŽD Praha nasadí Swietelsky Rail stroj, který v Česku ještě nebyl. Dobu rekonstrukce zkrátí o tři dny (5 b.)
Mimořádnou podívanou nabídne rekonstrukce kolejí na severočeské trati Čížkovice – Obrnice, patřících AŽD Praha. Společno...
Pozemní komunikace v Jihočeském kraji – stav, zdroje, možnosti a připravovanéPozemní komunikace v Jihočeském kraji – stav, zdroje, možnosti a připravované (5 b.)
Jihočeský kraj (JK), neformálně „jižní Čechy“, je druhým největším krajem ČR, resp. krajem s druhou největší rozlohou a ...
SŽDC připravuje obnovení provozu na části Posázavského pacifiku z Kácova do Zruče nad Sázavou (5 b.)
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v těchto dnech finalizuje zadávací dokumentaci k veřejné zakázce na obnovení pro...
Zavřít [x]