Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Informace o autorovi - Svoboda Petr (pes)

Svoboda Petr (pes)

Články tohoto autora:

Výstavba Hlávkova kolektoru. „Největší přítoky vody jsme paradoxně neřešili pod Vltavou, ale ve zvětralých horninách,“

Výstavba Hlávkova kolektoru. „Největší přítoky vody jsme paradoxně neřešili pod Vltavou, ale ve zvětralých horninách,“
Publikováno: 17.5.2019

říká v rozhovoru pro Silnice železnice Václav Dohnálek, vedoucí projektu ze společnosti Subterra, která se pražským kolektorům dlouhodobě věnuje....

Celý článek zde

„Chceme být prospěšní okolí, proto stavíme mosty za milion i 150 milionů korun“

„Chceme být prospěšní okolí, proto stavíme mosty za milion i 150 milionů korun“
Publikováno: 13.5.2019

říká v rozhovoru pro Silnice železnice Pavel Hrdina, který představuje divizi Mosty společnosti Chládek a Tintěra, Pardubice, která poprvé překročila regionální stavařinu po povodních v roce 2002. Aktuálně se mostaři podílí mj. na rekonstrukci přivaděče k D1 u Jihlavy a na řadě dalších zakázkách silniční a železniční infrastruktury....

Celý článek zde

Tři roky v německé buňce

Tři roky v německé buňce
Publikováno: 24.4.2019

Tak by se dala s nadsázkou popsat práce šestadvacetiletého Jakuba Mareše, který se intenzivně připravuje na projekt divize 4 Metrostavu v německé Pirně. Na obchvatu města kousek za českou hranicí vyroste nový kilometrový semi-integrovaný most, na němž se podílí i ocelářská divize Metrostavu. Pro mladého přípraváře a stavbyvedoucího nejde o první stavbu v Německu. Podílel se také na výstavbě dvou dálničních mostů v Dortmundu na dálnici A1 Bremen –...

Celý článek zde

„Stavebnictví pomůže jen legislativní revoluce“

„Stavebnictví pomůže jen legislativní revoluce“
Publikováno: 11.4.2019

je přesvědčený obchodní ředitel Metrostavu Karel Volf. V rozhovoru pro Silnice železnice rozebírá, jak je Metrostav připravený na soutěž o výstavbu nové linky metra, proč by měl stát tlačit na snadnější zaměstnávání cizinců a upozorňuje, že cenové odhady investorů zhusta neodpovídají reálným cenám stavebních prací. Dotkli jsme se rovněž aktuálních kauz „Geosan na D1“ a co vedlo sdružení firem k odstoupení od smlouvy na stavbě dálnice D11....

Celý článek zde

„Nejhorší je nedostatek času, ale při dobré organizaci se dají zvládnout i tři stavby najednou“

„Nejhorší je nedostatek času, ale při dobré organizaci se dají zvládnout i tři stavby najednou“
Publikováno: 1.3.2019

říká Ing. Jiří Zapadlo z divize 4 Metrostavu, mj. hlavní stavbyvedoucí opravy cementobetonové (CB) vozovky na dálnici D5. Desetikilometrový úsek má být hotový za 105 dní včetně bourání cementobetonového krytu, instalace svodidel a dalších technologických prací....

Celý článek zde

„Sudoměřice – Votice završují naše působení na jihočeské železnici“

„Sudoměřice – Votice završují naše působení na jihočeské železnici“
Publikováno: 20.2.2019

říká v rozhovoru pro Silnice železnice Lumír Pyszko, ředitel stavby téměř dvacetikilometrového úseku trati Sudoměřice – Votice na IV. tranzitním železničním koridoru, která letos odstartovala přípravnými pracemi....

Celý článek zde

„Chceme i stavby kolem miliardy korun“

„Chceme i stavby kolem miliardy korun“
Publikováno: 13.2.2019

říká Pavel Mužík, člen představenstva společnosti Chládek & Tintěra Pardubice, která byla dosud dominantní především v údržbě a zaměřovala se na větší množství menších investičních staveb. „Myslím si, že už jsme dorostli do velikosti firmy, která má místo i na investičních projektech. Máme na to vyzkoušet si postupnými kroky stavby většího charakteru, a to technicky i organizačně,“ je přesvědčený Mužík....

Celý článek zde

„Letos jsme žili bez velké investiční akce, ale pracovat za „krvavé“ peníze nedává smysl“

„Letos jsme žili bez velké investiční akce, ale pracovat za „krvavé“ peníze nedává smysl“
Publikováno: 4.2.2019

říká Petr Homolka, ředitel závodu Železniční stavitelství společnosti Skanska. Rok 2018 se v našem závodu nesl především v duchu stabilizace a přípravy kapacit na předpokládaný boom železničních staveb v následujících několika letech. „Můžeme nabídnout zkušené projekční i výrobní týmy a komplexní strojní vybavení. Budoucnost vidím optimisticky,“ uvedl Homolka....

Celý článek zde

„Naší výhodou je rychlost nasazení kolejové mechanizace“

„Naší výhodou je rychlost nasazení kolejové mechanizace“
Publikováno: 21.1.2019

je přesvědčený Martin Varecha, předseda představenstva společnosti Hrochostroj, která je členem skupiny Enteria. „Veškerá mechanizace je alokovaná v České republice a můžeme ji rychle nasadit. Stojí to více peněz a energie, ale nejspíš jsme více nadšenci než primárně byznysmeni.“...

Celý článek zde

„Tunely na Islandu připomínají spíše expedici, než standardní stavbu“

„Tunely na Islandu připomínají spíše expedici, než standardní stavbu“
Publikováno: 16.1.2019

říká v rozhovoru pro Silnice železnice Jan Kvaš, obchodní náměstek divize 5 Metrostavu, která se zaměřuje na tunelové, železniční a dopravní stavby. Divize úspěšně působí v Norsku, Finsku, na Islandu a možnosti má v rámci dceřiné společnosti i v Německu a Rakousku. Po skončení Ejpovic ale hledá uplatnění tunelářských kapacit na českém a slovenském trhu. „Sledujeme řadu projektů na Slovensku i jinde v zahraničí a samozřejmě doufáme, že se rozjede ...

Celý článek zde

„EIA by měla proběhnout jednou a dost“

Publikováno: 11.1.2019

říká v rozhovoru pro Silnice železnice Martin Kolovratník, poslanec PSP ČR a člen hospodářského výboru, který se zabývá primárně dopravou a stavebnictvím. „To znamená podle zákona o EIA. Dnes je praxe taková, že ještě před územním rozhodnutím uděláte EIA a u stavebního povolení vám to někdo z aktivistů znovu napadne podle Zákona o ochraně životního prostředí. Nově v EIA vypořádáte vše a už se životní prostředí neřeší,“ nastiňuje Kolovratník druho...

Celý článek zde

Stavba čtyřkolejné tratě z Hostivaře do stanice Praha hl. n. je v plném proudu

Stavba čtyřkolejné tratě z Hostivaře do stanice Praha hl. n. je v plném proudu
Publikováno: 19.12.2018

„Pražská železniční zakázka desetiletí,“ tak se hovoří v železničních kruzích o rozsáhlé modernizaci trati mezi pražským hostivařským a hlavním nádražím. Díky ní vznikne do konce roku 2021 vůbec první čtyřkolejná trať na síti SŽDC. Stavba navazuje na již dokončenou přestavbu nádraží Praha-Hostivař a s ročním zpožděním se intenzivně rozjely stavební práce. Požádali jsme tak o několik vět Ladislava Šabacha, ředitele výstavby z divize 5 Metrostavu....

Celý článek zde

„Osmdesát procent stavebních problémů vychází ze špatné projektové dokumentace“

„Osmdesát procent stavebních problémů vychází ze špatné projektové dokumentace“
Publikováno: 14.12.2018

říká v rozhovoru pro Silnice železnice Jan Kokeš. S generálním ředitelem a předsedou představenstva litoměřické společnosti Chládek & Tintěra, a. s. jsme se bavili rovněž o tom, proč je nutné výrazně zdražit stavební práce, o posunech v legislativě i tristní situaci stavbyvedoucích, z nichž se stali vazalové administrativy....

Celý článek zde

„Tunely už stavíme jen v zahraničí“

„Tunely už stavíme jen v zahraničí“
Publikováno: 10.12.2018

říká v rozhovoru pro Silnice železnice Jiří Tesař, obchodní ředitel společnosti Subterra. Kvůli nedostatku práce doma je tradiční stavební firma aktivní v tunelařině ve Švédsku, na Slovensku a postupně se prosazuje i v náročném Německu. Největší železniční stavbu paradoxně realizuje na Slovensku, ačkoliv se na tuzemském trhu významně podílí i na rozsáhlé modernizaci trati Rokycany – Plzeň. A již dvanáct let úspěšně podniká na maďarském trhu....

Celý článek zde

„Skloubit kvalitu s cenou není vždycky snadné“

„Skloubit kvalitu s cenou není vždycky snadné“
Publikováno: 16.11.2018

říká Klára Antošová, která se jako technik kvality Metrostavu podílela mj. na rekonstrukci dálnic D1 a D2, rekonstrukci pojížděcí plochy na letišti v Českých Budějovicích a aktuálně pracuje na dalším letišti v pražských Kbelích....

Celý článek zde

„Pokud nemůžete dělat změny v projektu, zabíjíte technickou kreativitu“

„Pokud nemůžete dělat změny v projektu, zabíjíte technickou kreativitu“
Publikováno: 26.10.2018

Přesvědčený je o tom Zdeněk Ludvík, výrobní náměstek divize 4 Metrostavu, který má za sebou mj. náročné rekonstrukce dvou úseků dálnice D1 nebo výstavbu části jihočeské dálnice D3 z Tábora do Veselí nad Lužnicí. „V českém prostředí je velmi obtížné pracovat s technickými novinkami, protože zadané projekty jsou často velmi detailní a změny jsou pro investora spíše nežádoucí,“ říká Ludvík s tím, že stavaři by preferovali řešení, kdy si stavbu odříd...

Celý článek zde

„Držet slovo je v Německu samozřejmostí,“

„Držet slovo je v Německu samozřejmostí,“
Publikováno: 27.8.2018

říká v rozhovoru pro Silnice železnice Marek Foglar, vedoucí německého zastoupení divize 4 Metrostavu. „Pokud se měsíc po ústní dohodě ujišťujete o její platnosti, může vyvolat velice podrážděnou reakci partnerské strany, neboť považuje držení slova za samozřejmost.“...

Celý článek zde

„Bimodální vozidla bychom rádi uplatnili i v Česku,“

Publikováno: 1.8.2018

říká Tomáš Oppolzer, šéfkonstruktér pražského Stadlera, který popisuje i další evropské projekty, na nichž se pražský Stadler významně podílí....

Celý článek zde

„Klíčový je pro nás rychlý servis,“

„Klíčový je pro nás rychlý servis,“
Publikováno: 26.7.2018

říká v rozhovoru pro Silnice železnice Michal Široký, jednatel a výkonný ředitel společnosti Pirell, která se zaměřuje na opravy a rekonstrukce železničního svršku, svařování kolejnic, železniční spodek a stavební a zemní práce....

Celý článek zde
Google

Server Vodohospodářské stavby

VOD-KA 2019 letos po jednadvacáté

VOD-KA 2019 letos po jednadvacáté