Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Informace o autorovi - Svoboda Petr (pes)

Svoboda Petr (pes)

Články tohoto autora:

Hledáme správný mix mezi státními penězi, úvěry a soukromým financováním

Hledáme správný mix mezi státními penězi, úvěry a soukromým financováním
Publikováno: 10.12.2019

Správa železniční dopravní cesty vrhla na trh řadu zajímavých investičních akcí. Připravuje rekonstrukce velkých uzlů, ať už se to týká Prahy, Brna, Pardubic nebo České Třebové. A zároveň akceleruje přípravu VRT a přeshraničních spojení. To vše v době, kdy není úplně jasné, jestli budou na všechny projekty peníze. Jak si s tím státní investor poradí? Zeptali jsme se generálního ředitele SŽDC Jiřího Svobody....

Celý článek zde

Na geodetické práce chybí čas, požadavky jsou roztříštěné a občas i protichůdné

Na geodetické práce chybí čas, požadavky jsou roztříštěné a občas i protichůdné
Publikováno: 22.11.2019

Tak se dají shrnout zkušenosti společnosti Gefos, která je jedním z lídrů v oblasti geodetických prací a letos slaví 25 let na trhu. Na druhou stranu se firmě daří a podle obchodního ředitele Michala Pavlíka musí některé zakázky i odmítat. „Se současnými kapacitami bychom nebyli schopni garantovat kvalitu a termíny plnění dalších zakázek.“...

Celý článek zde

„Náročná stavba dálnice D48 poskytuje pro nové kolegy výborný materiál k učení,“

„Náročná stavba dálnice D48 poskytuje pro nové kolegy výborný materiál k učení,“
Publikováno: 21.11.2019

říká Karel Janírek, stavbyvedoucí divize 4 Metrostavu, který má na starosti miliardovou stavbu D48 Rybí – Rychaltice. Milovník Jeseníků a Vysočiny začínal na dřevostavbách, které ale velmi rychle vyměnil za liniové stavby....

Celý článek zde

„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“

„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“
Publikováno: 12.11.2019

říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na starosti rozvoj celého dopravního stavitelství. Hovořili jsme o pokračujících aktivitách v Polsku a Německu i velkém úspěchu při modernizaci Mostu Vysočina u Velkého Meziříčí na dálnici D1....

Celý článek zde

Modernizace na D1 pokračuje, pravý most Vysočina se opravil za rekordních 70 dní

Modernizace na D1 pokračuje, pravý most Vysočina se opravil za rekordních 70 dní
Publikováno: 5.11.2019

Nejtěžší část prací má za sebou tým Jiřího Salavy z divize 4 Metrostavu, která modernizuje úsek dálnice D1 u Velkého Meziříčí včetně mostu Vysočina, který je nejvyšším na celé trase páteřní tepny. Výrazně se tak zkrátil čas velmi omezeného provozu dálnice, po které jezdili řidiči pouze v režimu dva pruhy jedním směrem a jeden pruh opačným. „Nikdo nevěřil, že to jde za 70 dní stihnout. Ale spoustu práce jsme udělali v přípravné fázi, abychom samot...

Celý článek zde

Výstavba D35 je v plném proudu, na jednom z mostů se použije i přesuvná skruž

Výstavba D35 je v plném proudu, na jednom z mostů se použije i přesuvná skruž
Publikováno: 4.11.2019

Ostře sledovanou stavbu mezi obcemi Časy a Ostrovem provádí tým Petra Hejdrycha z divize 4 Metrostavu....

Celý článek zde

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem
Publikováno: 31.10.2019

Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak se daří uplatňovat novou strategii, jak nalákat mladé lidi do stavebnictví i jakým způsobem se vypořádat s nástupem digitálních technologií potažmo s budoucími problémy v surovinové základně? Ředitel divize Inženýrského stavitelství Aleš Krupka pracuje ve společnosti přes 16 let a je i jedním z architektů a garantů proměny stavař...

Celý článek zde

Obalovny nám otevřely nové možnosti

Obalovny nám otevřely nové možnosti
Publikováno: 22.10.2019

Pardubický Chládek a Tintěra systematicky posiluje svoji pozici na silničním trhu. Od roku 2016 postavil dvě obalovny a expanduje v přilehlých regionech. Jen do výstavby dálnic se zatím nehrne. „Snažíme se obchodovat tam, kde můžeme uplatnit naše technologie. Pardubický region je naším domácím, jsme však dobře zapsáni i v královehradeckém. Nyní se díky obalovně ve Chvaleticích budeme chtít uplatnit ve středočeském regionu a částečně zasáhnout i n...

Celý článek zde

„Těžko španělskému majiteli vysvětlujeme, že máme nedostatek lidí. Ale jinak jsme si názorově velmi blízcí,“

„Těžko španělskému majiteli vysvětlujeme, že máme nedostatek lidí. Ale jinak jsme si názorově velmi blízcí,“
Publikováno: 17.10.2019

říká v rozhovoru pro Silnice železnice Roman Kocúrek, generální ředitel společnosti OHL ŽS. Tradiční stavební firma rostla v posledních letech dvouciferným tempem a stabilizovala se v TOP 5 stavebních společností na trhu. „Ale rezervy ještě vidím především v silničním stavitelství, do něho napínáme naše úsilí,“ nastiňuje Kocúrek, kam se bude společnost v blízké budoucnosti ubírat....

Celý článek zde

„Vášeň ke stavařině jsem objevila ve Stockholmu“

„Vášeň ke stavařině jsem objevila ve Stockholmu“
Publikováno: 20.9.2019

říká Klára Šemberková, která pracuje jako technik absolvent v divizi 4 Metrostavu a aktuálně je členem týmu na stavbě dálnice D3 v jižních Čechách....

Celý článek zde

KOBELCO SK350LC-10 je vyrobené z HI-TECH materiálů a výrazně šetří palivo

KOBELCO SK350LC-10 je vyrobené z HI-TECH materiálů a výrazně šetří palivo
Publikováno: 11.9.2019

Alois Vokurka se pohybuje v oblasti demolic a zemních prací již od počátku 90. let. Za tu dobu vystřídal několik desítek stavebních strojů od různých výrobců. „Vždycky jsem šel po kvalitě a za ta léta nedám dopustit na stroje značky Kobelco, pokud jsme je získali přímo z Japonska,“ říká majitel firmy, která v lednu přikoupila nejnovější přírůstek do flotily: KOBELCO SK350LC-10....

Celý článek zde

Jdeme cestou větších a sofistikovanějších strojů

Jdeme cestou větších a sofistikovanějších strojů
Publikováno: 28.8.2019

AUSTRO Baumaschinen je významným distributorem strojů Kobelco. Ale portfolio má širší, na což jsme se zeptali jednatele společnosti Romana Kopeckého....

Celý článek zde

„Vznikem projekčního střediska se připravujeme i na zakázky formou Design&Build“

„Vznikem projekčního střediska se připravujeme i na zakázky formou Design&Build“
Publikováno: 12.7.2019

říká Tomáš Herman, který má na starosti vybudování projekčního střediska divize 4 Metrostavu. Vedoucí střediska považuje jeho vznik za logický krok právě v době, kdy jsou projektanti zavaleni prací. „Trh projekčních zakázek je přesycený a zároveň trpí nedostatkem projektantů. Každá další zakázka pak vyvolává u partnerských firem tlak na snížení kvality nebo nedodržení termínu projektu. Vzhledem k tomu, že snížení kvality nelze připustit, pak jedi...

Celý článek zde

Přestavba Letohradu je v plném proudu, nejtěžší práce čekají stavaře v roce 2020

Přestavba Letohradu je v plném proudu, nejtěžší práce čekají stavaře v roce 2020
Publikováno: 9.7.2019

Železniční uzel Letohrad projde modernizací, která umožní mj. řízení stanice z centrálního dispečerského stanoviště v Praze. Na další podrobnosti jsme se zeptali stavbyvedoucího Přemysla Krejsy z divize kolejových staveb společnosti Chládek a Tintěra, Pardubice a. s., která je vedoucím účastníkem sdružení zhotovitelů....

Celý článek zde

„Zběsilé tempo mi dělá dobře“

„Zběsilé tempo mi dělá dobře“
Publikováno: 24.6.2019

říká v rozhovoru pro Silnice železnice Marián Šroba, který je na divizi 4 Metrostavu odpovědný za veškeré zemní práce. První a zároveň stěžejní zkušenosti sbíral na stavbě S7 v Gdaňsku, aktuálně řídí zemní práce na 13 menších či větších projektech v rámci Metrostavu....

Celý článek zde

„V úseku Votice – České Budějovice zvažujeme zavedení rychlosti 200 km/h“

„V úseku Votice – České Budějovice zvažujeme zavedení rychlosti 200 km/h“
Publikováno: 13.6.2019

říká Mojmír Nejezchleb, náměstek generálního ředitele SŽDC. „Vzhledem k tomu, že velká část tratě již byla nebo bude realizována mimo stopu stávající jednokolejky, jedná se o ideální a dostatečně dlouhý úsek,“ uvedl v rozhovoru pro Silnice železnice. Hovořili jsme s ním rovněž o dalším rozvoji železniční infrastruktury i budoucnosti nádraží, jejichž správu SŽDC převzala od Českých drah v roce 2016....

Celý článek zde

Výstavba Hlávkova kolektoru. „Největší přítoky vody jsme paradoxně neřešili pod Vltavou, ale ve zvětralých horninách,“

Výstavba Hlávkova kolektoru. „Největší přítoky vody jsme paradoxně neřešili pod Vltavou, ale ve zvětralých horninách,“
Publikováno: 17.5.2019

říká v rozhovoru pro Silnice železnice Václav Dohnálek, vedoucí projektu ze společnosti Subterra, která se pražským kolektorům dlouhodobě věnuje....

Celý článek zde

„Chceme být prospěšní okolí, proto stavíme mosty za milion i 150 milionů korun“

„Chceme být prospěšní okolí, proto stavíme mosty za milion i 150 milionů korun“
Publikováno: 13.5.2019

říká v rozhovoru pro Silnice železnice Pavel Hrdina, který představuje divizi Mosty společnosti Chládek a Tintěra, Pardubice, která poprvé překročila regionální stavařinu po povodních v roce 2002. Aktuálně se mostaři podílí mj. na rekonstrukci přivaděče k D1 u Jihlavy a na řadě dalších zakázkách silniční a železniční infrastruktury....

Celý článek zde

Tři roky v německé buňce

Tři roky v německé buňce
Publikováno: 24.4.2019

Tak by se dala s nadsázkou popsat práce šestadvacetiletého Jakuba Mareše, který se intenzivně připravuje na projekt divize 4 Metrostavu v německé Pirně. Na obchvatu města kousek za českou hranicí vyroste nový kilometrový semi-integrovaný most, na němž se podílí i ocelářská divize Metrostavu. Pro mladého přípraváře a stavbyvedoucího nejde o první stavbu v Německu. Podílel se také na výstavbě dvou dálničních mostů v Dortmundu na dálnici A1 Bremen –...

Celý článek zde

„Stavebnictví pomůže jen legislativní revoluce“

„Stavebnictví pomůže jen legislativní revoluce“
Publikováno: 11.4.2019

je přesvědčený obchodní ředitel Metrostavu Karel Volf. V rozhovoru pro Silnice železnice rozebírá, jak je Metrostav připravený na soutěž o výstavbu nové linky metra, proč by měl stát tlačit na snadnější zaměstnávání cizinců a upozorňuje, že cenové odhady investorů zhusta neodpovídají reálným cenám stavebních prací. Dotkli jsme se rovněž aktuálních kauz „Geosan na D1“ a co vedlo sdružení firem k odstoupení od smlouvy na stavbě dálnice D11....

Celý článek zde
Google