Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tištěná čísla    5/2018 - listopad

5/2018 - listopad

Editorial

Kdo má kapacity, vyhraje

Dlouho nevládl na železničním trhu takový optimismus jako ve druhé polovině letošního roku. Ačkoliv se příliš nestavělo a řada firem neměla do čeho píchnout, je cítit, že konečně přichází doba stabilního stavebního boomu. Předvojem se stali projektanti, jejichž kapacity praskají ve švech. Vyprodáno mají obchodníci s materiály, kteří šponují ceny. A solidně naceněnými zakázkami se pomalu naplňují i kapacity velkých stavebních firem. I ty se buď chystají zdražovat, nebo už zdárně „zdražují“ – no zdražují, spíše vyrovnávají ztráty z minulých let.

Stavaři si v posledních letech prošli krušnými zkouškami, kdy museli pekelně zvažovat, jaké kapacity si zachovat a zda má smysl investovat do personálu i strojů. Spousta šikovných lidí utekla kvůli krizi do automobilového průmyslu a už se asi nikdy nevrátí. Stavební společnosti musely jít často do cíleně ztrátových zakázek, aby udržely klíčové lidi, což řada z nich potvrzuje i v rozhovorech v aktuálním čísle Silnic železnic. Asi není na trhu větší stavební firma, která by neměla v portfoliu kostlivce, u kterého se pouze modlí, aby se kosa nezasekla do výsledovky příliš hluboko. Umění podnikání je ale v dlouhodobém plánování, pokud to tedy podmínky umožní. Miliónové ztráty se do jisté výše dají sanovat, ztráty kapacit jsou ale v dnešní situaci kritické.

Ve chvíli, kdy se hledá každá ruka a noha ochotná ve stavebnictví pracovat, bude vítězem každý, komu se podařilo udržet šikovné týmy lidí a může je rychle nasadit. Vypsané stavby na železnici i dlouhodobé investiční plány státu ukazují, že by se sázka na udržení kapacit měla stavebním firmám vyplatit. Kdo je udržel, stane se vítězem přicházejícího stavebního boomu.

Zajímavé čtení Vám přeje,

Petr Svoboda,
šéfredaktor

Obsah

Rozhovor

  • „Tunely už stavíme jen v zahraničí“
  • „EIA by měla proběhnout jednou a dost“
  • „Osmdesát procent stavebních problémů vychází ze špatné projektové dokumentace“
  • „Tunely na Islandu připomínají spíše expedici, než standardní stavbu“
  • „Letos jsme žili bez velké investiční akce, ale pracovat za „krvavé“ peníze nedává smysl“
  • Stavba čtyřkolejné tratě z Hostivaře do stanice Praha hl. n. je v plném proudu
  • „Chceme i stavby kolem miliardy korun“
  • „Naší výhodou je rychlost nasazení kolejové mechanizace“
  • „Máme v republice spoustu schopných a vzdělaných projektantů a techniků, kteří mohou projekty vysokorychlostních železnic řídit a zpracovávat. Je klíčové, aby u nich byly české firmy“
  • „Sudoměřice – Votice završují naše působení na jihočeské železnici“
  • „Založili jsme 300 staveb bez reklamací a řadu z nich v extrémních podmínkách také pro SŽDC“
  • „Nejhorší je nedostatek času, ale při dobré organizaci se dají zvládnout i tři stavby najednou“

Železniční stavby

  • Realizace pevné jízdní dráhy v železničních tunelech stavby „Modernizace trati Rokycany – Plzeň“
  • SŽDC zahájila provoz v nejdelším železničním tunelu v České republice, první vlak projel Ejpovicemi 15. listopadu
  • Železniční spojení Praha – Letiště – Kladno
  • Optimalizace trati Český Těšín – Dětmarovice
  • Optimalizace trati Český Těšín – Dětmarovice II – SO 35-19-13 ocelový most přes řeku Olši
  • Modernizace spádoviště v žst. Praha-Libeň včetně protihlukových opatření
  • Modernizace ŽST Karlovy Vary – staniční část
  • Rekonstrukce mostu v km 48,927 trati Mariánské Lázně – Karlovy Vary
  • Při opravě trati AŽD Praha nasadil Swietelsky Rail CZ stroj RU 800 S, který dobu rekonstrukce zkrátil o tři dny
  • Obnova železničního náspu v traťovém úseku Hájek – Dalovice
  • Railway Tools pro moderní projektování železnic
  • Online služba Projektování s katastrem

Kolejový průmysl

  • Turecké ocelárny koupí od CZ LOKO šest posunovacích lokomotiv EffiShunter 600
  • Švýcarská firma STADLER investuje do svého vývojového centra v České republice
  • Elektrické jednotky RegioPanter pro Plzeňský kraj

Zajímavosti z oboru

  • V Gdaňsku je hotovo. Metrostav předal S7 u Baltského moře do provozu
  • Most přes Rouštanský potok na obchvatu Rouštan
  • Rypadlo R 950T na výstavbě tunelu u slovenského Ružomberku
  • Náhrada betonu při osazování a výměně mostních závěrů technologií odolnou vůči dynamickému zatížení
  • Komplexní rekonstrukce autobusového terminálu a přednádražního prostoru v Holešově
  • Analýza vybraných vlastností asfaltových pásů pro izolaci betonových mostovek ve Slovenské republice mezi lety 2013 – 2016; složení asfaltových pásů
  • Silničáři jsou na zimní údržbu připraveni
  • Most Pavla Wonky musí projít nutnými opravami
  • Mladí za volantem často nadávají, každý desátý Čech už v životě nenahlásil škodu
  • K otázce zajištění bezpečnosti mostů pozemních komunikací v ČR
  • peTAG? Chytré řešení, usnadňující revize vázacích a kotevních řetězových prostředků
  • Další prestižní ocenění pro Lávku v Čelákovicích z UHPC

Předplatné

Časopis SILNICE ŽELEZNICE si můžete objednat na http://predplatne.konstrukce-media.cz/, nebo kontaktujte slečnu Moniku Odstrčilovou – T +420 597 317 578, M +420 733 530 695, odstrcilova@konstrukce-media.cz.

Inzerenti

Google