Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tištěná čísla    4/2017 - říjen

4/2017 - říjen

Editorial

Dálniční vzmach i zmar

Když jsme jeli před čtyřmi lety poprvé autem z Prahy do Gdaňsku, vybírali jsme mezi strašidelnou cestou přes centrální Polsko nebo ještě šílenější podél pobřeží Baltského moře. Už jen představa, že se musí do Gdaňsku přes Berlín, zní dost absurdně. Čtrnáct hodin tam, třináct zpátky a překousnutý jazyk z vymletých cest. Za čtyři roky se podařilo Polákům vystavět dálniční síť, kterou jim můžeme jen tiše závidět. S výjimkou jednoho úseku (ano, kupodivu přes českou hranici) všude luxusní čtyřproudovka, kde je sice zatáčka za odměnu, ale cesta se dá zvládnout za osm až devět hodin.

I v Česku se pomalu hýbou ledy a po letech stagnace se rozjíždí výstavba řady silničních a dálničních úseků (přehled těch největších otiskujeme na straně 22). A několik z hotových či načatých představujeme i v aktuálním čísle. Je však frustrující jen pomyslet, kolik času se promrhalo. Kupříkladu Sudop Praha koordinuje dostavbu dálnice D7 z Prahy do Chomutova, jejíž příprava se kvůli Vítu Bártovi (budiž navždy „proklet“ všemi stavaři) zastavila v roce 2010 a obnovila až o pět let později. Vzhledem k tomu, že má být dálnice hotová v roce 2023, při původních termínech už jsme po ní mohli příští rok jezdit. Inu, česká realita.

A propos Vít Bárta. K němu má velmi osobitý vztah vládce Eurovie Martin Borovka. Otevřený rozhovor s mužem, který načal v čele firmy druhé desetiletí, rozhodně stojí za přečtení. Pokračujeme tím v lehce netradičním představování kapitánů českého stavebnictví.

Inspirativní čtení přeje,

Petr Svoboda,
šéfredaktor

Obsah

Rozhovor

  • Jsem výjimka, dodnes snižuji věkový průměr koncernových manažerů

Silniční stavby

  • Úsek mezi Borkem a Úsilným zprovozněn s předstihem
  • Výstavba dálnice D3 0309/I Bošilec – Ševětín
  • Swietelsky stavební buduje na dálnici D3 úsek z Bošilce do Ševětína
  • Na novém úseku dálnice D4 Skanska využila automatické navádění strojů v systému BIM
  • Dálnice D1, stavba 0137 Přerov – Lipník nad Bečvou
  • Koordinátor přípravy dostavby D7
  • Nové pojetí dálniční sítě není zdaleka u konce
  • COLAS CZ: Velké projekty i zakázky pro soukromníky
  • I/37 Pardubice – Trojice, II. etapa – kolony aut na průtahu městem na ústupu
  • Aplikácie vystužených oporných múrov pomocou systému Green Terramesh na niektorých stavbách v ČR
  • Projektování silnic a cest v programu Atlas DMT
  • Beton: Technologie pro odolné vozovky s respektem k životnímu prostředí
  • EUROVIA CS poprvé použila novou technologii GRIPSEAL® - efektivní řešení v dlouhodobé údržbě silnic
  • Polymerické žlaby pro spolehlivé odvodnění komunikací
  • SaM – silnice a mosty na Vašich cestách II

Mosty

  • 63 mostů v Etiopii na trase AWASH-WELDIA
  • Využití technologie postupného vysouvání a betonáže na výsuvné skruži při realizaci mostů na dálnici D1 Hubová – Ivachnová (SR)
  • Vybrané mostní objekty na stavbě I/66 – Obchvat Brezna, I. etapa
  • Analýza vybraných vlastností asfaltových pásů pro izolaci betonových mostovek v české republice mezi lety 2013 – 2016 – složení asfaltových pásů
  • Mosty ev. č. 1403-1 A 1403-2 Zátaví
  • Inovativní materiál pro hydroizolaci a ochranu železobetonových mostních konstrukcí

Doprava

Zajímavosti z oboru

Předplatné

Časopis SILNICE ŽELEZNICE si můžete objednat na http://predplatne.konstrukce-media.cz/, nebo kontaktujte slečnu Moniku Odstrčilovou – T +420 597 317 578, M +420 733 530 695, odstrcilova@konstrukce-media.cz.

Inzerenti